BAM organiseert allereerste “The Big Marketing Quiz”
Op 24 oktober 2023 organiseert BAM ‘The BIG Marketing Quiz’. Het is de allereerste keer dat de vereniging een dergelijk evenement organiseert. Ilse Van Dyck (Freelance Marketing Manager) en Joke De Nul (Punchline) vertellen ons alles wat we moeten weten over het evenement. “We wilden geen traditioneel marketingevent organiseren. Maar wel eens gewoon iets leuks doen met de community”, aldus Joke De Nul.
The BIG Marketing Quiz is vergelijkbaar met het soort quiz waar velen al eens aan hebben deelgenomen, maar dan inhoudelijk gefocust op marketing. “De marketing quiz is ontstaan omdat we marketeers de opportuniteit wilden geven om te netwerken terwijl ze samen iets leuks doen”, zegt Joke De Nul. Iedereen kan zich inschrijven voor de marketing quiz. “Iedereen is welkom, van agency tot adverteerder, student, …”, zegt Ilse Van Dyck. “Maar je bent best wel bezig met marketing, daar draait de inhoud van de quiz natuurlijk rond.”
Serieuze fun
De quiz bestaat uit een tiental thematische rondes met vragen en opdrachten die telkens in teamverband moeten opgelost of volbracht worden. De quiz wordt in elkaar gestoken door een BAM quiz-team. Daarnaast wordt er voor verschillende rondes links en rechts input gevraagd. “We hebben bijvoorbeeld ook een ronde over meaningful marketing, en daarvoor gaan we natuurlijk langs bij de verschillende think tanks van BAM voor input”, klinkt het.
De quizzers strijden voor de titel van ‘winnaar van The BIG marketing quiz’ én voor meerdere prijzen die aangeboden worden door verschillende sponsors en partners.
“Het is de eerste keer dat we het organiseren, dus het is wel spannend”, zegt Ilse Van Dyck. Indien de quiz een groot succes blijkt te zijn, kan het een jaarlijks evenement worden volgens de organisatoren. “Dan kunnen de winnaars van vorig jaar de prijs komen overhandigen aan de nieuwe winnaars”, luidt het.
Praktisch
De marketing quiz zal doorgaan in Tour & Taxis in Brussel, in de kantoren van Publicis. “We vonden in Publicis de ideale partner om de quiz te verwelkomen. Ze zetten hun prachtige kantoor voor ons open en zorgen voor een hapje en drankje. Daarnaast is Karel Vinck een rasechte quizzer. De perfecte partner om de quiz mee op poten te zetten”, benadrukt Ilse Van Dyck.
Meedoen? Concreet kan iedereen zich individueel of als een team van vier personen inschrijven. De personen die zich individueel inschrijven worden dan samen in een leuk team gezet. Een fijne manier om andere marketeers te leren kennen. Voor BAM-leden is de inschrijvingsprijs 15 euro, voor Friends of BAM 25 euro, en niet-leden betalen elk 30 euro, telkens exclusief BTW. “We houden het bewust heel democratisch”, zegt Joke De Nul. Geïnteresseerden kunnen zich nu al voor de quiz inschrijven via de website van BAM. De registraties sluiten op 18 oktober. “Maar let op, want de plaatsen zijn beperkt natuurlijk”, benadrukt Ilse Van Dyck.
Schrijf je snel in!