Digital Explore versus Digital Practice: maak je keuze
Binnenkort starten binnen het ‘Discover’-programma van BAM Learning maar liefst twee digitale opleidingen. Dat vraagt natuurlijk om verduidelijking. Die komt van Kevin Verborgh, die deze sessies samenstelde.
Digital Explore en Digital Practice passen allebei in het ‘Discover’- of basisprogramma van BAM. Wat is het verschil tussen beiden?
Deze twee opleidingen past in de nieuwe aanpak voor de BAM-opleidingen. We willen naar een meer gepersonaliseerd aanbod evolueren, weg van de voorgekauwde pakketten. Dat speelt ook het vlak van digital. Maar we beseffen wel dat er nog veel ondernemingen zijn waar er een inhaalbeweging plaatsvindt. We mogen de realiteit dus niet uit het oog verliezen.
Vandaar de keuze om binnen ‘Discover’ twee opleidingen aan te bieden. Digital Explore richt zich tot ervaren marketeers, maar ook tot CEO’s, sales managers… Bedoeling is hen een helikopterkijk op digitale marketing te bieden, waarbij zaken als de customer journey, digitale transformatie, maar ook trends in technologie centraal staan. Wil je als CMO meer data of technology savvy worden, dan is deze opleiding op jouw maat gesneden.
Tot wat voor type marketeers richt Digital Practice zich?
Hier focussen we op marketeers die digital dag in dag uit in de praktijk zullen moeten brengen. Zelf zonder voorkennis moet je na onze sessies in staat zijn om zelf met bv. SEO te experimenteren, om digitale KPI’s te bepalen… Zit jij elke dag te wroeten met je voeten in de digitale modder, dan heb je ongetwijfeld wat aan Digital Practice.
Kan je baat hebben bij beide opleidingen?
Ze zijn alleszins complementair. Je kan in Digital Practice leren hoe alles werkt en daarna in Digital Explore het bredere plaatje leren kennen. En ook omgekeerd kan het natuurlijk.
Jullie opleidingen hebben het over de basics. In hoeverre is er telkens een update van het lesmateriaal?
Die update garanderen we uiteraard. Nieuw vanaf nu is bijvoorbeeld de mogelijkheid om een sessie over digitale transformatie te volgen. Door meer à la carte te gaan werken, willen we sowieso sneller inspelen op het veranderende landschap.
The proof of the pudding zit natuurlijk in de evaluatie die de deelnemers ons geven. Editie na editie willen we de opleidingen blijven verbeteren.
Meer info over Digital Explore