Hoe personal branding ook merken en marketeers vooruit kan helpen
Own Your Story (or someone else will) van ianka fleerackers – ze schrijft haar naam steevast zonder hoofdletters – is deze maand het Marketing Book of the Month. Een boek over personal branding dat een marketingerkenning krijgt? Jawel, want ook merken en marketeers kunnen heel wat opsteken van de verzamelde inzichten.
Met Own Your Story is ianka fleerackers allesbehalve aan haar proefstuk toe. Het is al haar negende boek, waaronder fictie en non-fictie. “Ik weet intussen wat er allemaal bij komt kijken en heb er lang over getwijfeld, maar vond het toch tijd om dit verhaal eens neer te schrijven. Ik heb in drie verschillende werelden – de kunsten, de media en een ondernemersomgeving – gezien hoe mensen zich gedragen en een persoonlijk merk proberen op te bouwen. Soms benutten ze kansen, soms laten ze er liggen. Dit werk kwam er om daarover te kunnen vertellen en bovendien een aantal mythes te ontkrachten.”
Hoewel personal branding doorgaans een individuele aangelegenheid is, vindt fleerackers dat ook merken lessen uit het boek kunnen trekken. Daarom slaat ze voor ons de brug tussen personal branding en marketing, uiteraard met de nodige aandacht voor de rol van de sterke figuren in een onderneming.
Ontvang Premium Inzichten: Word vandaag nog lid!
Klaar om dieper in te gaan op exclusieve inhoud en onbeperkte toegang te krijgen tot de nieuwste inzichten in de sector? Onze insights en artikelen zijn alleen beschikbaar voor corporate of SOLO leden.
Door lid te worden van onze community steun je niet alleen de voortdurende creatie van inhoud van hoge kwaliteit, maar open je ook de deur naar een schat aan kennis, netwerkmogelijkheden en speciale voordelen.
> Word lid via deze link
Ben je al lid van BAM maar geen login? Vraag jouw login aan via sarah@marketing.be.
|