IAB MIXX Awards 2019: Happiness en VOO zijn de grote winnaars

Met de titel ‘Agentschap van het jaar’, komt Happiness als grote winnaar uit de 12de editie van de IAB MIXX Awards. VOO ontvangt de titel ‘Adverteerder van het jaar’.

 

Mixx Awards_600-200

 

Uit de 166 campagnes die ingezonden werden binnen de 4 categorieën Digital Communication, Digital Platform, Media en de nieuwe Martech categorie, hebben de 4 respectievelijke jury’s 6 Gold awards toegekend, 10 Silver awards en 10 Bronze awards.

Verder werden Matthieu Py (Sellbranch) de ‘Digital Sales Guy van het jaar’ en Joris de Ryck (Blue449/Zenith Media) de ‘Digital Planner van het jaar’.

Tenslotte werd de speciale prijs "Most Promising Agency" toegekend aan Lucy Agency.

De «Special Awards» («Agency of the year», « Most Promising Agency » en « Advertiser of the Year») werden rechtstreeks toegekend door de juryvoorzitters Anne-Clotilde Picot (Ikea), Bram Cappaert (Prophets), Els Thielemans (Maxus Global) en Olivier Simonis (Qualifio) op basis van de resultaten van alle categorieën.

Meer dan 500 specialisten uit de media en marketing waren woensdagavond present voor de uitreiking van deze IAB MIXX Awards 2019, een organisatie van de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

 

Ontdek de winnaars van de IAB MIXX Awards 2019:

Media – Best Brand Engagement Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

VOO Buffer Rage

Happiness

VOO Telecom

Gold

Orange Love Duo - Freedom of choice

Publicis

Orange Belgium

Silver

Cubanisto x Tomorrowland Stay Undefined

Dentsu Aegis Network

ABInbev

Bronze

  

Media – Best Consumer Engagement Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

KBC Vindr

TBWA

KBC

Silver

Les vedettes de JBC.be

Pivott/Magis/Amphion

JBC.be

Bronze

The Curiosity Click

Lucy Agency

Brightfish

Bronze

 

Media – Best Influencer Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

The Legendary Tour

Mortierbrigade

Chance

Gold

VOO Raging Banners

Happiness

VOO Telecom

Silver

Instaverliefd

FamousGrey/Eyeworks

Kom op Tegen Kanker

Bronze

 

Digital Platform – Best Digital Platform

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Now.Brussels

FamousGrey

Visit.brussels

Silver

BlindMeters

Happiness

OVK/PEVR

Silver

KBC Vindr

TBWA

KBC

Bronze

 

Digital Communication – Best Commercial Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Built for Belgian roads

LDV United

Beherman Motors-Mitsubishi

Silver

Tik Tak 2.0

Lucy Agency

Ketnet

Silver

The Curiosity Click

Lucy Agency

Brightfish

Bronze

VOO Buffer Rage

Happiness

VOO Telecom

Bronze

  

Digital Communication – Best Charity Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

BlindMeters

Happiness

OVK / PEVR

Gold

Vloggers vs Sigaretten

FamousGrey

Kom op Tegen Kanker

Silver

 

Martech – Best Martech Tool

Tool

Company

Award

Display Video 360

Google (international)

Gold

SEO-as-a-Service

Verbolia (national)

Gold

Influencer marketing platform

Influo

Silver

How integrated dashboards improve the customer-agency relationship at Field & Concept

Cumul.io

Bronze

 

Martech – Best use of Martech Tool

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Now.brussels

FamousGrey

Visit.brussels

Gold

Carglass: pushing DCO beyond display

AdSomeNoise/Semetis

Carglass

Silver

First Passport to Belgium

Space/Engie

Rebel AI

Bronze

Ikea (HE)ART scanner

Ogilvy Social.lab

IKEA

Bronze

 

Special Jury Awards

Agency of the Year

Happiness

Advertiser of the year

VOO Telecom

Most Promising Agency of the Year

Lucy Agency

 

Personality Awards

Digital Sales Guy of the Year

Matthieu Py (Sellbranch)

Digital Planner of The Year

Joris de Ryck (Blue449/Zenith Media)

 

 

Over de IAB Mixx Awards

De « IAB Marketing and Interactive Excellence Awards » zijn een erkenning voor de beste digitale campagnes van het jaar. 4 Jury’s evalueren de ingezonden campagnes binnen 4 hoofddomeinen: Digital Communications, Digital Platforms, MarTech en Media. De 4 juryvoorzitters kiezen daarnaast ook winnaars voor de ‘Special Awards’: ‘Most Promising Digital Agency of the Year, ‘Digital Agency of the Year’, ‘Digital Advertiser of the Year’, ‘Digital Media Planner’ and ‘Digital Sales Person of the Year’. De IAB Mixx Awards is een internationaal initiatief dat in België georganiseerd wordt door de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

Meer info op http://mixxawards.be

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

 

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

-----------------------------------------------------------------------

Contacteer Barbara D’hondt van de Belgian Association of Marketing voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht:

Barbara.dhondt@marketing.be – 02/234 54 02

 

 

 

Schrijf je nu in voor de ceremonie