IAB MIXX Awards 2019: Happiness en VOO zijn de grote winnaars
Met de titel ‘Agentschap van het jaar’, komt Happiness als grote winnaar uit de 12de editie van de IAB MIXX Awards. VOO ontvangt de titel ‘Adverteerder van het jaar’.
Uit de 166 campagnes die ingezonden werden binnen de 4 categorieën Digital Communication, Digital Platform, Media en de nieuwe Martech categorie, hebben de 4 respectievelijke jury’s 6 Gold awards toegekend, 10 Silver awards en 10 Bronze awards.
Verder werden Matthieu Py (Sellbranch) de ‘Digital Sales Guy van het jaar’ en Joris de Ryck (Blue449/Zenith Media) de ‘Digital Planner van het jaar’.
Tenslotte werd de speciale prijs "Most Promising Agency" toegekend aan Lucy Agency.
De «Special Awards» («Agency of the year», « Most Promising Agency » en « Advertiser of the Year») werden rechtstreeks toegekend door de juryvoorzitters Anne-Clotilde Picot (Ikea), Bram Cappaert (Prophets), Els Thielemans (Maxus Global) en Olivier Simonis (Qualifio) op basis van de resultaten van alle categorieën.
Meer dan 500 specialisten uit de media en marketing waren woensdagavond present voor de uitreiking van deze IAB MIXX Awards 2019, een organisatie van de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.
Ontdek de winnaars van de IAB MIXX Awards 2019:
Media – Best Brand Engagement Campaign
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
VOO Buffer Rage
|
Happiness
|
VOO Telecom
|
Gold
|
Orange Love Duo - Freedom of choice
|
Publicis
|
Orange Belgium
|
Silver
|
Cubanisto x Tomorrowland Stay Undefined
|
Dentsu Aegis Network
|
ABInbev
|
Bronze
|
Media – Best Consumer Engagement Campaign
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
KBC Vindr
|
TBWA
|
KBC
|
Silver
|
Les vedettes de JBC.be
|
Pivott/Magis/Amphion
|
JBC.be
|
Bronze
|
The Curiosity Click
|
Lucy Agency
|
Brightfish
|
Bronze
|
Media – Best Influencer Campaign
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
The Legendary Tour
|
Mortierbrigade
|
Chance
|
Gold
|
VOO Raging Banners
|
Happiness
|
VOO Telecom
|
Silver
|
Instaverliefd
|
FamousGrey/Eyeworks
|
Kom op Tegen Kanker
|
Bronze
|
Digital Platform – Best Digital Platform
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
Now.Brussels
|
FamousGrey
|
Visit.brussels
|
Silver
|
BlindMeters
|
Happiness
|
OVK/PEVR
|
Silver
|
KBC Vindr
|
TBWA
|
KBC
|
Bronze
|
Digital Communication – Best Commercial Campaign
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
Built for Belgian roads
|
LDV United
|
Beherman Motors-Mitsubishi
|
Silver
|
Tik Tak 2.0
|
Lucy Agency
|
Ketnet
|
Silver
|
The Curiosity Click
|
Lucy Agency
|
Brightfish
|
Bronze
|
VOO Buffer Rage
|
Happiness
|
VOO Telecom
|
Bronze
|
Digital Communication – Best Charity Campaign
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
BlindMeters
|
Happiness
|
OVK / PEVR
|
Gold
|
Vloggers vs Sigaretten
|
FamousGrey
|
Kom op Tegen Kanker
|
Silver
|
Martech – Best Martech Tool
Tool
|
Company
|
Award
|
Display Video 360
|
Google (international)
|
Gold
|
SEO-as-a-Service
|
Verbolia (national)
|
Gold
|
Influencer marketing platform
|
Influo
|
Silver
|
How integrated dashboards improve the customer-agency relationship at Field & Concept
|
Cumul.io
|
Bronze
|
Martech – Best use of Martech Tool
Campaign
|
Agency
|
Advertiser
|
Award
|
Now.brussels
|
FamousGrey
|
Visit.brussels
|
Gold
|
Carglass: pushing DCO beyond display
|
AdSomeNoise/Semetis
|
Carglass
|
Silver
|
First Passport to Belgium
|
Space/Engie
|
Rebel AI
|
Bronze
|
Ikea (HE)ART scanner
|
Ogilvy Social.lab
|
IKEA
|
Bronze
|
Special Jury Awards
Agency of the Year
|
Happiness
|
Advertiser of the year
|
VOO Telecom
|
Most Promising Agency of the Year
|
Lucy Agency
|
Personality Awards
Digital Sales Guy of the Year
|
Matthieu Py (Sellbranch)
|
Digital Planner of The Year
|
Joris de Ryck (Blue449/Zenith Media)
|
Over de IAB Mixx Awards
De « IAB Marketing and Interactive Excellence Awards » zijn een erkenning voor de beste digitale campagnes van het jaar. 4 Jury’s evalueren de ingezonden campagnes binnen 4 hoofddomeinen: Digital Communications, Digital Platforms, MarTech en Media. De 4 juryvoorzitters kiezen daarnaast ook winnaars voor de ‘Special Awards’: ‘Most Promising Digital Agency of the Year, ‘Digital Agency of the Year’, ‘Digital Advertiser of the Year’, ‘Digital Media Planner’ and ‘Digital Sales Person of the Year’. De IAB Mixx Awards is een internationaal initiatief dat in België georganiseerd wordt door de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.
Meer info op http://mixxawards.be
Over BAM
BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.
https://twitter.com/we_are_BAM
https://www.facebook.com/BAMbelgium/
https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg
-----------------------------------------------------------------------
Contacteer Barbara D’hondt van de Belgian Association of Marketing voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht:
Barbara.dhondt@marketing.be – 02/234 54 02
Schrijf je nu in voor de ceremonie