Juryvoorzitster Marie-Noëlle De Greef over de AMMA

Op 16 mei worden de AMMA uitgereikt, het hoogtepunt voor wie in België met mediaplanning en -strategie bezig is. Wij konden juryvoorzitster Marie-Noëlle De Greef (ING) al strikken voor een interview.

 

AMMA awards

 

“Een mooie ervaring, ontmoetingen en uitwisselingen waarbij strategische reflectie, creativiteit en to-the-point technische expertise subtiel gemengd werden.” Zo omschrijft Marie-Noëlle De Greef haar wedervaren als juryvoorzitter van de AMMA. De Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience bij ING België-Nederland.

De Greef zal op 16 mei de nieuwe lading AMMA Awards uitreiken. Daar gingen naar eigen zeggen soms intense debatten met de juryleden aan vooraf. “Het gebeurde regelmatig dat er een verschil in visie was. Maar zoiets verrijkt natuurlijk het debat. De uiteindelijke beslissing verliep telkens in een serene atmosfeer, met respect en openheid naar de andere juryleden. We mogen fier zijn op het palmares van deze AMMA 2019.”

Voor Marie-Noëlle De Greef zijn de AMMA voor reclamemakers en strategen wat de Effie Awards voor brand builders en marketeers en de CCB Awards voor creatieven zijn. “Dat is net de reden waarom de jury samengesteld is uit zoveel verschillende specialiteiten en expertises”, klinkt het. “Deze awards tonen jaar na jaar aan dat ze ‘incontournables’ zijn als het gaat om media-expertise. Dit jaar was niet enkel het aantal ingezonden cases sterk gestegen, ook de kwaliteit viel op volgens een aantal vaste waarden in de jury.”

Bureaus werken samen

Natuurlijk mogen ook bij de AMMA geen trends ontbreken. “Deze industrie is in voortdurende beweging en de AMMA moeten deze evolutie volgen. De jury heeft dan ook beslist om bepaalde categoriecriteria te herevalueren en te laten evolueren.”

Een van de trends die Marie-Noëlle De Greef zag, was de samenwerking tussen bureaus. “Het ging niet enkel om mediabureaus en mediapartners, maar ook creatieve bureaus en adverteerders waren duidelijk betrokken. Meer en meer dossiers zetten dat teamwork trouwens in de verf in de cases.”

Ze sluit af met een boodschap voor de markt. “De ingezonden dossiers vertegenwoordigen wat er zich vandaag afspeelt op de Belgische markt. Ze zijn dan ook een geweldige inspiratiebron. De complementariteit ervan geeft dan ook een goed beeld op de hedendaagse trends. Ik zou iedereen dan ook willen aanraden om aan de presentatie van de cases deel te nemen.” 

CTA :

Inschrijven voor de award night? klik hier