Nieuwe product marketing opleiding bij BAM: “Innovatie en renovatie zijn essentieel om in te spelen op een evoluerende markt”
BAM komt met een gloednieuwe opleiding rond product marketing: ‘Innovatie & Renovatie’. De tweedaagse opleiding, gedoceerd door Bart De Jonghe (The Product Leadership Agency), is voor productmanagers en hun teams die hun productmarketing naar een hoger niveau willen tillen. Innovatie en renovatie zijn hiervoor essentiële bouwstenen, en in de opleiding leert u als de beste hoe u ze optimaal kan inzetten binnen uw marketingstrategie.
De opleiding Innovatie & Renovatie is een vervolg op de opleding Product Marketing die BAM al enkele keren eerder organiseerde. In de opleiding kan u, zoals de opleidingsnaam al weggeeft, leren wat innovatie en renovatie inhouden en waarom deze onmisbaar zijn in de uitbouw van een gezond en duurzaam product portfolio. “Een goede productmanager werkt met renovatie én innovatie”, klinkt het bij de docent.
“Een bedrijf kan het snelste groeien door zijn bestaande producten te verbeteren, ofwel te renoveren. Een vernieuwend product op de markt brengen, en dus innoveren, duurt altijd langer, maar is wel heel lonend en aantrekkelijk voor klanten”, luidt het. “Door een juiste combinatie van innovatie en renovatie groeit het bedrijf en zijn competitiviteit, wat uiteindelijk moet leiden tot een hoger marktaandeel, het behalen van de omzet en meer efficiëntie”, legt Bart De Jonghe uit.
De opleiding wil productmanagers en hun teams de nodige vaardigheden en kennis rond innovatie en renovatie meegeven, die essentieel zijn om niet alleen concurrerend te blijven, maar ook om productleiderschap te bereiken. “Om de duurzame groei van een bedrijf te waarborgen moeten productmanagers in staat zijn om in te spelen op de markt, die continu evolueert. Er zijn nieuwe generaties, andere verwachtingspatronen waarop bedrijven moeten inspelen. Consumenten veranderen en concurrenten zitten ook niet stil”, zegt Bart De Jonghe. “Daarom moeten ze de juiste competenties hebben om een product te renoveren en nieuwe producten te brengen in lijn met de vraag van de markt, die enorm snel verandert en volatiel is.”
Voor wie?
In eerste instantie is de opleiding voor de productmanagers, maar ook anderen kunnen veel baat hebben bij de nieuwe tweedelige opleiding. “De productmanager innoveert en renoveert niet alleen, hij heeft meestal ook een team. Dat team kan variabel zijn. Afhankelijk van de industrie kunnen bijvoorbeeld mensen die werken op R&D, verkoop, IT, … betrokken zijn bij het innovatie- en renovatieproces”, aldus Bart De Jonghe, “ook bedrijfsleiders van kleinere bedrijven, KMO’s, en productieverantwoordelijken zijn meer dan welkom”.
Theorie vertalen naar praktijk
Vanuit zijn jarenlange praktijkervaring geeft Bart De Jonghe tijdens deze opleiding interactieve sessies met cases, tools, stappenplannen en oefeningen, zodat uiteindelijk de theorie vertaald kan worden naar praktijk binnen ieder bedrijf. “Binnen de opleiding leert u de tools kennen die u nodig heeft om, als u na de opleiding terug gaat naar uw bedrijf, te kunnen opstarten met innovatie en renovatie. Want dat is het doel: praktijk.”
Ontdek meer over de opleiding en schrijf in