Fundamenten voor succesvol product- en innovatiemanagement

Sessie - Fundamenten voor succesvol product- en innovatiemanagement

# 2 sessies op 10/05/2021 en 17/05/2021 van 18u tot 21u30

  •  
  • Ontwikkel een visie op product- & innovatiemanagement.
  • Leer op korte tijd welke stappen je moet zetten om jouw organisatie te laten groeien door succesvol te innoveren.
  • Met veel praktische voorbeelden.

De opleiding “Product & innovatiemanagement in een digitale wereld” is bedoeld voor professionals die inzicht willen verwerven over de meest recente concepten en praktijken op vlak van product- en innovatiemanagement.  Deze sessies zijn zowel relevant voor professionals die een brede marketingopleiding nastreven als voor marketeers die zich willen verdiepen op vlak van product- en innovatiemanagement. 

In 2 sessies leer je uit deze opleiding:

  • Ontdek hoe je als product manager waarde kan creëren voor je bedrijf en hoe de rol van product manager is veranderd in deze digitale, customer experience wereld.
  • Verbreed je marketingkennis en -inzichten en leer hoe je kan inspelen op veranderingen van binnen en buiten jouw sector en hoe je op basis hiervan nieuwe, innovatieve producten kan bedenken.

  • Sessie 1 - PRODUCT MANAGEMENT - maandag 10/05/2021 – 18u-21u30

    Deze basismodule geeft een overzicht van wat product management is en hoe de rol van product manager in het digitale tijdperk grondig is veranderd. 

    • Wat is de rol van een product manager?
      • Product management in Agile organisaties
      • Brand vs product management
      • Product vs klantenervaring
    • Welke strategieën zijn er om waarde te creëren?
    • Hoe stel ik een waardepropositie op?
    • Veelgebruikte prijsstrategieën in een digitale wereld
    • Waarde communiceren

     

  • Sessie 2 - INNOVATIEMANAGEMENT - maandag 17/05/2021 – 18u-21u30

    Deze basismodule geeft je de inzichten en tools die nodig zijn om zelf doeltreffende innovatieprocessen te ontwikkelen, uit te rollen of bij te sturen.  Daarnaast kom je te weten waarom innovatie zo moeilijk is en wat je kan doen om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.  

      • Waarom innoveren we?
      • Welke dynamieken kunnen disruptie veroorzaken en volledige sectoren op hun kop zetten? Hoe reageer je op transformaties in jouw sector?
      • Waarom is innovatie zo moeilijk? Het innovatiedilemma en mogelijke oplossingen
      • Stapsgewijs verbeteren of radicale innovatie: de 70-20-10 regel
      • Je eigen innovatieproces organiseren

Je wenst je competenties binnen innovatiemanagement verder uit te diepen?

Volg de opleiding Product en Innovatiemanagement in een digitale wereld.

Of stel je eigen programma samen: bekijk de lijst met de sessies à la carte.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw

profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be