Develop_adtechday

AdTech Day 2019

How to understand AdTech in 2019

# 2 halve dagen

Naar jaarlijkse gewoonte komt de dag voor de mensen van ad operations er aan, maar op aanvraag van heel wat bezoekers van de AdOps Day hebben we de insteek grondig veranderd. En dat verdient ook een nieuwe titel: How to Understand AdTech Day. De AdTech Day wordt opengetrokken voor een groter publiek naar iedereen die nieuwsgierig is naar het reilen en zeilen van de technologische kant van de digital marketing business met thema’s zoals adservers, DMPs, CMPs, programmatic tools en meer, maar de AdTech Day blijft wel nog steeds volledig in het teken staan van evoluties & ontwikkelingen in één van de belangrijkste beroepen binnen het digitale ecosysteem.

Tijdens verschillende workshops & sessies gedurende 2 halve dagen zal een groep experten uit de digitale wereld een breed gamma aan thema’s aanhalen waarmee je geconfronteerd wordt binnen het beroep van AdOps en breder naar een media-, marketing- en communicatiefunctie. We hebben deze workshops opgesplitst in 3 zogenaamde tracks: Inspire, Deploy & Evaluate.

Je krijgt antwoorden op vragen zoals:

  • Wat zal de rol worden van AdOps in het ecosysteem van morgen?
  • Wat zijn de laatste technologische ontwikkelingen in de wereld van ad operations?
  • Wat zijn de nieuwste verplichtingen rond GDPR en hoe staat het met de ontwikkeling van Consent Management Platforms ter voorbereiding van het mogelijke ePrivacy?
  • Hoe moeten we omgaan met een wereld zonder cookies en wat zijn de laatste nieuwe ontwikkelingen rond dynamic creative & Rich Media?
  • Hoe ga ik aan het werk om mijn website te taggen en wat is het verschil tussen een adserver & analytics systeem? Dit zijn enkele voorbeelden van onderwerpen die behandeld zullen worden.

Wens je de grote tendensen te kennen rond de AdTech van morgen? De AdTech Day is speciaal ontwikkeld voor jou, indien je AdOps professional bent, AdTech specialist of betrokken bent bij het beheer van digitale campagnes vanuit als adverteerder of als publisher.

De AdTech Day is ook dé gelegenheid om jouw collega’s te ontmoeten en samen met hen ervaringen uit te wisselen aangezien zij dezelfde uitdagingen dagelijks meemaken als jou.

Doelgroep

Dit programma richt zich naar Ad Operations professionals,  maar is ook interessant voor Web Developers, SEA specialisten, Media & Programmatic specialisten, en studenten digitale marketing. Sommige onderdelen van het programma zijn specifiek gericht naar adverteers en publishers om hun kennis en expertise in die snel evoluerende omgeving up to date te maken.

Wat leer je uit deze interatieve workshops & presentaties?

  • Tijdens de Deploy workshop gaan we het hebben over de basis vanuit advertiser of publisher perspectief. Wat is een adserver? Wat is het verschil tussen een CRM, DMP & CDP? En wat doet een CMP daartussen? Waarom zijn kliks niet gelijkaardig aan visits in een web analytics systeem? Kortom in grote lijnen komt het hele AdTech ecosysteem aanbod met als doel om te komen tot de selectie van de geschikte AdTech partij en een zogenaamd OnBoarding plan.
  • Tijdens de Inspire workshop gaan we de creatieve toer op. We werken een briefing uit voor een fictieve adverteer die graag dynamische creatives willen inzetten in zijn toekomstige always-on marketingplan. Gedurende de sessie zullen we het ook hebben over het belang van een datalayer en hoe je de tagging van een website kan opzetten om zo tot een zogenaamde Measurement Plan te komen.
  • Tot slot is er de Evaluate track. Daarbij gaan we voor een fictieve adverteerder die geïnteresseerd is in dynamic creative een KPI overview uitwerken met thema’s zoals basis KPI’s voor digital marketing in te zetten, maar ook ad verification (brand safety, viewability), conversie attributie en Dashboarding die aan bod zullen komen.
  • De interactieve workshops wordt verder nog opgevuld met verschillende presentaties:
    • Wat is de evolutie van AdOps medewerekers vandaag? Hoe verschilt deze van voorheen en hoe zal deze evolueren naar de toekomst?
    • De cookie is ten dode opgeschreven voor de verschillende browsers met Apple’s ITP2.2 die de revolutie inluidde, maar hoe is dat wel zo? Hoe gaan we om met een wereld zonder cookies en wat is de impact als we morgen geen cookies meer mogen gebruiken?
    • Wat zijn CMPs? Hoe werken ze en wat is hun impact voor GDPR & ePrivacy?
  • Tot slot worden alle tracks bij elkaar gebracht om beter inzicht te geven in hoe omgaan de nieuwe digitale ad space van de toekomst.

Coördinator van de workshop

Dax Vercauteren, Commercial Director Benelux Adform

Tarieven

BAM leden: € 245 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 390 excl. BTW

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be