DE TIJD IS NU.
The MEANINGFUL MARKETING LEADERSHIP manifest.
Aan alle marketeers. Van grote bedrijven of kleine start ups. Doorwinterde marketeers, gespecialiseerde marketeers of all round marketingleiders. Jonge marketeers, digitale marketeers, analytische marketeers en creatieve marketeers.
Aan ons allemaal.
Marketing.
Het proces van het creëren en leveren van waarde voor consumenten met als doel zoveel mogelijk groei te genereren.
Waarde en groei. 2 Woorden vaak in marketingtermen verbonden aan overconsumptie, manipulatie en ecologische vernietiging.
Helaas was en is dat soms nog werkelijkheid. Net zoals we ook allemaal als consument niet altijd kiezen voor wat goed is voor iedereen in plaats van voor onszelf. De huidige maatschappelijke en ecologische problematieken dwingen alles en iedereen tot grote (drastische) veranderingen. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om echt bij te dragen aan verandering.
Wij wel.
Wij hebben de kracht om de wereld beter te maken.
Als marketeer van vandaag en morgen kunnen we zinvolle waarden creëren voor iedereen én de planeet. Kunnen we groeien door nieuwe manieren te vinden van ontgroeien. Kunnen we het verschil maken, positief, constructief en innovatief.
Wat typeert een ‘meaningful marketeer’ vandaag én morgen?
- Het geloof (en de actie) dat waarde creëren verder gaat dan financiële waarde, maar dat waarden creëren voor alles en iedereen goed doet: mens, dier, maatschappij én de planeet.
- Een MMarketeer vandaag staat voor echt en oprecht. Helemaal. Niet half. Geen ‘washing’. Als marketeer weet je dat de klok tikt, en dat actie nu broodnodig is.
- Een MMarketeer gaat voor iedereen. Letterlijk iederéén. Gelijkheid, waardigheid, inclusiviteit en diversiteit. Als marketeer vandaag omarmen we de diversiteit van elke persoon. Het levert alleen maar betere inzichten op.
- Een MMarketeer heeft respect voor de grenzen en rechten van elk individu. Technologie staat ten dienste van integriteit en wederzijds vertrouwen.
- Een MMarketeer durft, droomt, doet. Nu. Maintenant. Heute godverdomme.
De tijd is nu. Het is aan ons marketeers om mee het verschil te maken.
Als BAM kiezen we resoluut voor zinvolle verandering en actie.
Voor inzichten, daden, inspiratie en innovatie. Voor integriteit, diversiteit en oprechtheid.
BAM. Meaningful Marketing Leadership.