De eerste Hubs Day in 12 quotes

Een kruisbestuiving van jewelste was het. De eerste editie van de Hubs Day bracht voor elk wat wils : programmatic, content marketing, DOOH, legal, sport… Noem maar op. Wij verzamelden de meest inspirerende of tot nadenken stemmende quotes.

 

wordcloud XPH

 

“De bedrijven moeten samenwerken met de betrouwbare technologische partners om zo de fraude uit te roeien. Die bedraagt in België (volgens de UBA) 2,6% van de reclame-inventaris, het laagste aandeel in heel Europa.”

Isabelle Lambert, Head of Programmatic Cadreon

 

“70% van de consumenten gelooft niet meer in de reclameboodschappen van merken en vertrouwen eerder de word-of-mouth van influencers.”

Stijn Spaas, Brand Experience Strategist

 

“Artificiële intelligentie zal het begrip van hyperpersonalisatie radicaal wijzigen. Maar 80% van de consumenten is nog niet klaar om met een robot te communiceren en wil liever met mensen praten. De uitdaging van morgen zal er dus in bestaan om de markt op te leiden om deze culturele revolutie te doen slagen.”

Hugues Rey, CEO Havas Media Group Belux

 

“Sociaal entrepreneurship sluit winstgevendheid niet uit. Als je als bedrijf sociaal wil ondernemen, gaat het duurzamer zijn als je daar ook winst mee maakt.”

Piet Colruyt ,Impact investor & Author of Allemaal Sociaal 3.0

 

“Er is een gigantisch potentieel voor merken om vrouwenteams te sponsoren en dit voor verschillende sporten. De komende jaren zal dit waarschijnlijk een hoge vlucht nemen.”

Mike Wragg, Executive Vice President, Global Head of Research Nielsen Sport

 

“De hoeveelheid aan informatie, kanalen en de ruis daarin heeft misverstanden bij de klanten tot gevolg. De rol van sales is die fouten te weerleggen en alles te verduidelijken.”

Annelies Lenaerts, Marketing Director Nextel

 

“Je kan op ongelooflijk veel manieren aan data geraken, zelfs in GDPR-tijden, maar zonder plan, tools of inzichten over wat je met die data zal doen, raak je verloren als marketeer.”

Kris Vrancken, CEO Stratics

 

“Sinds eeuwen wilden mensen vliegen, maar dat lukt pas wanneer de juiste motor er was, en het vliegtuig licht en sterk genoeg was. Machine learning kon ook pas als er snel genoeg geprocesst kon worden, er voldoende power was en dat allemaal betaalbaar was."

Caroline Coesemans, Head of Legal & Public Policy Google

 

“Als je wil dat je consument weggeblazen wordt en dat je klant tevreden is, zijn er enkele regels die je moet volgen bij Digital Out-of-Home. De belangrijkste daarvan is dat je rekening moet houden met het feit dat de consument on the move is.”

Kathy Vandevelde, Head of Go-to-market Clear Channel

 

“Heel veel lezers zien bij native advertising het label niet. Discussies over de juiste woordkeuze voor dat label zijn dus niet echt relevant. Eerst moet je zorgen dat native advertising herkenbaar is.”

Simone Krouwer, PhD Researcher Universiteit Antwerpen

 

“40% des budgets publicitaires des annonceurs en Belgique sont aujourd’hui consacrés aux médias digitaux. 54% des transactions sont désormais effectuées en programmatique. ”

Stéphanie Radochitzki, Digital & Performance Strategy Director IPG Mediabrands

 

“Exclusiviteit met Telenet was interessant want het bood ons de gelegenheid ons product in de markt te zetten en te leren. Op basis van de use case met Telenet hebben we de samenwerking met De Persgroep en VRT kunnen opstarten.”

Octavian Susnea, Founder FanArena