"Bel Me Niet Meer "- Lijst

Doet u regelmatig of sporadisch aan telemarketing? Dan weet u ongetwijfeld hoeveel telefoons u jaarlijks doet en hebt u geen hogere wiskunde nodig om af te leiden hoe groot de kans is dat u een klant of prospect contacteert die dat eigenlijk niet meer wil. Waarom zou u als marketeer bellen naar een doelgroep die dit niet wenst.  Zo kan u helemaal niet aan meaningful marketing doen en daarbij kost het u onnodig geld.

Bij die berekening houdt u best in het achterhoofd dat een twintigtal bedrijven recent nog boetes opgelegd kregen. Dat waren trouwens lang niet allemaal callcenters maar ook adverteerders uit verschillende sectoren. De boetes voor het niet respecteren van de "Bel-Me-Niet-Meer"-lijst kunnen oplopen tot € 80.000 en uw bedrijfsresultaat een flinke knauw geven. 

De Belgian Association of Marketing ondersteunt Do Not Call Me door de marketingcommunity op de hoogte te brengen van deze wettelijke verplichting.

Ga daarom even naar de website dncm.be en stel u in regel met de wetgeving, om zo boetes te vermijden.

 

Meer informatie