vonk

How to increase engagement during times of social distancing?

Een webinar georganiseerd door BAM, VONK, ABCI

Marketing en interne communicatie zijn als aanverwante disciplines beiden bezig met betrokkenheid. De één met klanten, de ander met medewerkers. En we kunnen vast heel wat leren van elkaar. Daarom slaan vonk en ABCi, beroepsverenigingen voor interne communicatie, de handen in elkaar met BAM, de Belgian Association of Marketing, voor een webinar op 11 september.

Betrokkenheid staat dezer dagen onder druk. Hoe connecteer je als merk of organisatie met je medewerkers en klanten wanneer we verplicht worden om letterlijk fysieke afstand te houden tijdens het werken en shoppen? Dat is het centrale thema van dit debat.

Engagement en betrokkenheid zijn meer dan ooit van sterk belang. Vandaag geldt nog meer dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Het zorgt immers voor sterkere organisaties, die sneller zullen herstellen van de klap die de coronacrisis hen gaf.

In dit debat gaan twee experts in discussie over onder meer deze vragen:

  • Hoe gaan we opnieuw de verbinding aan met medewerkers en klanten?
  • Zijn organisaties zorgzamer geworden?
  • Hoe kunnen marketing en (interne communicatie) nauwer samenwerken?
  • Een heldere purpose bindt medewerkers en klanten. Maar is die in tijden van corona aan een opfrissing toe?
  • Hoe krijg je je purpose helemaal scherp?
  • Hoe belangrijk is een positieve bedrijfscultuur hierin?
  • Hoe vermijd je ‘greenwashing’ of ‘corona-opportunisme’?

Over deze thema’s praten experts Nathalie Arteel en François Lambotte met moderator Suyin Aerts. Ze beantwoorden ook jouw vragen. Stuur jouw vraag alvast in!

De sprekers:

nathalie arteel

Nathalie Arteel is een gepassioneerd onderneemster die ervan overtuigd is dat de toekomst toebehoort aan organisaties die focussen op een positieve bedrijfscultuur. Ze pleit voor meer ‘verbinding’ op de werkvloer en gelooft dat familiaal geluk, een goede gezondheid en een succesvolle carrière perfect kunnen samengaan.

In het debat wil ze marketeers en communicatiespecialisten challengen om meer strategisch te denken en handelen en om via hun functie mensen meer te verbinden met de organisatie en met elkaar. Ze is ervan overtuigd dat “we dringend ‘heroes’ nodig hebben, mensen die durven recht te staan en te vechten voor waarin ze geloven, die durven te vernieuwen en dingen in vraag te stellen.”

Francois labmotte

François Lambotte is professor organisatiecommunicatie aan de École de Communication van de Université Catholique de Louvain en momenteel voorzitter van de ‘Ecole de communication (COMU). Zijn research richt zich op de processen van samenwerking, medewerking en onderhandeling is diverse organisatorisch situaties (changemanagement, herstructurering, CSR-communicatie). Daarnaast coördineert hij het Social Media Lab van de UCLouvain. Dit Social Media Lab ontwikkelt analysetools en methodes om online communities van bijvoorbeeld medewerkers, patienten, consumenten, ondernemers… te animeren.

Met als uitgangspunt het recente onderzoek met MoodFactory over de interne communicatie tijdens de pandemie en onderzoek naar communicatiestrategieën rond CSR en employer branding, wil hij in het debat de belangrijkste uitdagingen en risico’s belichten die opduiken bij het ontwikkelen van een corporate communicatie-aanpak die zowel verantwoordelijk als authentiek wil zijn.

 

Tarieven: 

BAM / VONK / ABCI Leden: Gratis

Niet-leden: € 49 excl. BTW