IAB MIXX Awards 2018: Wunderman Antwerp en D’Ieteren zijn de grote winnaars

Brussel, 17 oktober 2018. Met de titel ‘Agentschap van het jaar’, komt Wunderman Antwerp als grote winnaar uit de 11de editie van de IAB MIXX Awards. D’Ieteren ontvangt de titel ‘Adverteerder van het jaar’.

 

IAB MIXX Awards

 

Uit de 133 campagnes die ingezonden werden binnen de 4 categorieën Digital Communications, Innovation, Media en Interface, hebben de 4 respectievelijke jury’s 8 Gold awards toegekend, 9 Silver awards en 7 Bronze awards.

Verder werden Daniel Borrego (Quantum) de ‘Digital Sales Guy van het jaar’ en Jonathan Lannoy (Havas Media) de ‘Digital Planner van het jaar’.

De juryvoorzitters Christine Jean (AG Insurance), Wim Decraene (Frucon), Sonja Klein (OmnicomMediaGroup ) en Alex Thoré (Magis.company) hebben eveneens de 'Special Jury Awards' uitgekozen voor ‘Agency of the year’ en de ‘Advertiser of the Year’ Award.

Meer dan 500 specialisten uit de media en marketing waren woensdagavond present voor de uitreiking van deze IAB MIXX Awards 2018, een organisatie van de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

Ontdek de winnaars van de IAB MIXX Awards 2018:

Best Multi-Channel Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Dare to sponsor

LDV United

Special Olympics

Gold

Innocent Childporn

Wunderman Antwerp

Child Focus

Silver

Never miss a second

TBWA

Telenet Play Sports

Silver

Black+Decker Low-emission Zone

Air Brussels

Stanley Black & Decker

Bronze

  

Best Single-Channel Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

STIB/MIVB Chatbots

mortierbrigade

MIVB/STIB

Gold

The Homeless Webshop

TBWA

Solidarité Grands Froids

Silver

Share your excitement

De Vloer

Samsung

Silver

Game of Torrents

Wunderman Antwerp

MediaMarktSaturn België NV

Bronze

 

Best Content Marketing

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Breastfeeding Extras

LDV United

Kind en Gezin

Gold

Goose vs Audi

Prophets

Audi Belgium (D’Ieteren)

Silver

 

Best Community Management

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Volkswagen branded GIFs model

DDB Brussels

Volkswagen

Gold

Telenet Sintagram

Wunderman Antwerp

Telenet

Silver

 

Best Use of Technology within a campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Audi E-xperience

Prophets

Audi Belgium (D’Ieteren)

Gold

Driven by Data

TBWA

MINI

Silver

The Subtle Hack

TBWA

Belgium Entertainment Association

Bronze

  

Best Awareness Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Innocent Childporn

Wunderman Antwerp

Child Focus

Gold

Breastfeeding Extras

LDV United

Kind en Gezin

Gold

Dare to sponsor

LDV United

Special Olympics

Silver

Base – The liquid campaign

PHD Media

Telenet Group – Base

Bronze

 

Best Performance Campaign

Campaign

Agency

Advertiser

Award

MediaMarkt – Black Friday

Initiative

MediaMarktSaturn België NV

Gold

Proximus, always close, where and when it matters

Pivott and Digipolitans

Proximus

Silver

Game of Torrents

Wunderman Antwerp

MediaMarktSaturn België NV

Bronze

 

Best Interface

Campaign

Agency

Advertiser

Award

Audi E-xperience

Prophets

Audi Belgium (D’Ieteren)

Bronze

RTLplay Mobile App

Tapptic

RTL Belgium

Bronze

  

Special Jury Awards

Agency of the Year

Wunderman Antwerp

Advertiser of the year

D’Ieteren

 

Personality Awards

Digital Sales Guy of the Year

Daniel Borrego (Quantum)

Digital Planner of The Year

Jonathan Lannoy (Havas Media)

 

Over de IAB Mixx Awards

De « IAB Marketing and Interactive Excellence Awards » zijn een erkenning voor de beste digitale campagnes van het jaar. 4 Jury’s evalueren de ingezonden campagnes binnen 4 hoofdcategorieën: Digital Communications, Innovation, Media en Interface. De 4 juryvoorzitters kiezen daarnaast ook winnaars voor de ‘Special Awards’: ‘Agency of the Year’ en ‘Advertiser of the Year’. De IAB Mixx Awards is een internationaal initiatief dat in België georganiseerd wordt door de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

Meer info op http://mixxawards.be

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen.

Meer info op www.marketing.be

 

 

Een dikke dankjewel aan alle agencies die cases hebben ingezonden:

mixx_Social