BAM Member Day Podcast: Een deep dive met Joke Claessen
Op 28 mei vond de BAM Member Day plaats, een inspirerende dag voor de ervaren en minder ervaren leden van BAM. Tijdens het plenaire gedeelte deelden vijf experts hun kennis en expertise in ons vak. Daarna doken ze samen met Joke Claessen de podcaststudio in voor een echte deep dive. Het resultaat kan u nu beluisteren!
“BAM is een ledenorganisatie. Zonder jullie zouden we niet bestaan. En net daarom willen we jullie iets waardevols teruggeven.” De belofte van BAM-voorzitter Kris Michiels werd ruimschoots waargemaakt tijdens de BAM Member Day. Maar daar bleef het niet bij. In een podcast deep dive sessie met Joke Claessen, Marketing & Impact Strategist en lid van de Raad van Bestuur van BAM, gaan de vijf experts dieper in op de trends die elke marketeer vandaag moet kennen.
In de studio bij Joke Claessen:
Kathleen Peeters, Partner bij Deloitte Digital
“Vandaag is er een opportuniteit voor marketeers om mee de leiding te nemen in wat generative AI brengt. Vertrouwen en mensen zijn daarbij de belangrijkste barrière.”
Gerd Callewaert, Marketing Director bij IPSOS
“De say-do-gap is overschat. In verschillende cases is deze zelfs irrelevant. Er zijn al heel wat bedrijven die vandaag durven doen wat ze zeggen.”
Corinne Mostaert, Innovation & CX Lead bij Kantar
“Merken en organisaties moeten vandaag ‘meaningful different’ zijn voor veel meer mensen. Wil je groeien als merk, dan moet je meer mensen aanspreken. Merken die ‘meaningful different’ zijn worden tot vijf keer meer gekocht dan merken die dat niet zijn.”
Sarah Van Oerle, Content Activation Director bij Human8
“Bedrijven en merken focussen vandaag nog steeds op duurzaamheid, terwijl we zien dat duurzaamheid vandaag minder schade oplevert. Maar dat volstaat niet. Willen we de toekomst van de volgende generaties beschermen, dan moeten we verder denken dan duurzaamheid en de stap naar regeneratie zetten. Herstel natuurlijke bronnen en geef actief terug aan lokale gemeenschappen.”
Kristel Vanderlinden, Founder van FuturKind
“Als we innovatie bouwen op de consumerdata vandaag, dan komen we nergens. We moeten menselijk gedrag op lange termijn bepalen door 10 jaar in de toekomst te kijken en een retrospectieve strategie toe te passen. Alleen zo kunnen marketeers de complexiteit van het menselijke gedrag echt begrijpen.”
Getriggerd door deze uitspraken? Beluister snel de podcast voor het hele verhaal.