Waar Yannick de Bièvre (Carrefour) naar uitkijkt
Welke sprekers spreken een CMO aan? Heel wat, zo blijkt wanneer we de vraag aan Yannick de Bièvre (Carrefour) stellen. Hij stelt z’n top drie voor.
Naar welke sprekers kijkt u het meest uit?
Yannick de Bièvre: “Eerst en vooral kijk ik uit naar Neil Patel. Het is haast jeugdsentiment… Ik heb ‘m jaren geleden leren kennen als SEO-goeroe. Hij was net als Gary V (roepnaam van Gary Vaynerchuk, nvdr.) omnipresent. Het was eigenlijk onmogelijk om hen online niet tegen te komen. In die zin zijn het voor mij prachtige voorbeelden van personal branding.”
Zijn er nog andere sprekers wiens presentatie u zeker wil volgen?
Yannick de Bièvre: “Op lokaal vlak kijk ik vooral uit naar de presentatie van Pieter Van Tendeloo. Dat is een retailexpert waarmee ik in het verleden ook al samenwerkte. Hij zal het hebben over een grote trend in retail, namelijk de extreme lokalisering die zich steeds sterker doorzet. Je aanpak, je aanbod, je manier van werken, … moet in elk winkelpunt aangepast zijn. Ik ben benieuwd om te horen hoe ik als retailer die lokale keuzes nog beter kan meenemen in mijn strategie.”
Wie vervolledigt uw top drie?
Yannick de Bièvre: “Een laatste spreker die ik absoluut niet wil missen is Catarina Occhio. Ik ken ze niet, maar toen ik las dat ze het over de Green Claims Directive zal hebben, wist ik dat ik deze presentatie moest volgen. Het gaat over het feit dat je elke duurzaamheidsclaim met cijfers zal moeten onderbouwen en is een démarche tegen greenwashing. De richtlijn heeft dus een duidelijke marketingimpact en die wil ik exact kennen.”
Lees het BMC magazine