‘De Ritchie Story’ verkozen tot Marketing Book of the Year

Het marketingboek ‘De Ritchie Story’ is door de Belgische marketingprofessionals verkozen tot Marketing Book of the Year van 2024. Het boek, geschreven door ‘Chief Lemonade Maker’ Jan Verlinden, brengt het verhaal van een lokaal limonademerk dat eind jaren ’70 uit de markt verdween, maar dat hij in 2016 succesvol herlanceerde.

MBOTY_2024

De afgelopen drie weken stemden Belgische marketingprofessionals erop los. Naar goede gewoonte zou hun stem immers bepalen wat het meest impactvolle marketingboek van 2024 zou worden. Voor die keuze werd een shortlist gemaakt met alle boeken die van BAM de afgelopen maanden de stempel ‘Marketing Book of the Month’ kregen. 

Dit jaar brachten maar liefst 3.300 personen hun stem uit. De verkiezing was lang een nek-aan-nek race, maar uiteindelijk sleepte De Ritchie Story van auteur Jan Verlinden de overwinning in de wacht. Dit boek mag zich een jaar lang Marketing Book of the Year noemen. Een waardig opvolger voor duurzaamheidsboek Do Tell, dat zich vorig jaar tot Marketing Book of the Year 2023 kroonde.

Top 3

De Ritchie Story was goed voor 21% van de stemmen. Op de tweede plek staat Rebel Rebel, van de hand van Geert Van Mol, met 18% van de stemmen. The Customer Leader, van auteurs Rudy Moenaert en Henry Robben, maakt met 16% van de stemmen de top 3 compleet.

Ook de volgende boeken dongen mee voor de overwinning:

  • De Toekomst is Terug (Fons Van Dyck)
  • Kan ik dat nog wel zeggen? Waarom ik me ongemakkelijk voel bij inclusie. (Taha Riani)
  • Generation ZAlpha (Maarten Leyts)
  • The Virtual Economy (Dado Van Peteghem)
  • De Mondriaan van Marketing (Lisa van Noorden)
  • The CARE principles (Isabel Verstraete)
  • EVAlutie (Kristel Vanderlinden)