Jean Cornet (Deloitte) over het Marketing Congres van BAM
“Verwacht u op het congres aan een ervaring die anders is dan u gewoon bent”
The Meaningfulness of Marketing wordt het thema van het jaarlijkse Marketing Congres in december. Organisator BAM gooide meteen het hele programma online. Maar u wilt natuurlijk weten waarom bepaalde thema’s en sprekers werden gekozen. Alles wat u wilde vragen, maar nooit durfde… Dat durfden wij wel… De antwoorden van congresvoorzitter Jean Cornet (Deloitte).
Waarom het thema ‘Meaningful Marketing’?
Het is dit jaar het eerste echte BAM-congres. BAM is vorig jaar in september boven de doopvont gehouden en heel wat van de communicatie was dus nog onder het STIMA-label. BAM heeft zich als doel gesteld om meaningful marketing te promoten en vandaar leek het ons logisch dit als thema te nemen. We knipogen bovendien naar ‘Meaning of Life’ van Monty Python in onze communicatie. Verwacht u op het congres dus ook een ervaring die anders is dan u gewoon bent. And now for a completely different congress!
Hoe passen de vier subthema’s daarin?
Ook vorig jaar werkten we al met subthema’s. Voor ons zijn technologie, geluk (wat kan een merk doen om meer te zijn?), de relatie met de consument en media in onze ogen vier elementen die bijdragen aan meaningful marketing. Maar het zijn niet noodzakelijk de enige vier of de belangrijkste vier. Misschien pakken we volgend jaar wel uit met nieuwe subthema’s.
Jullie maakten ook al het volledige programma bekend. Naar welke spreker of sprekers kijkt u uit?
Vooral naar Simon White en Peter Schelstraete, telkens om een persoonlijke reden. Simon White zal het hebben over de rol van purpose en zal een wat politiek incorrecte stelling innemen. Hij werkt nu in San Francisco, maar ik heb ‘m nog aangeworven toen ik in Londen werkte voor Unilever. Na zoveel jaar komen we elkaar dus weer tegen. Ook de reden voor Peter Schelstraete heeft een persoonlijk kantje. We leerden elkaar kennen toen we allebei in Cassablanca aan de slag waren. Hij is een vriend, maar daarnaast is hij natuurlijk een van de weinige Belgen op marketingvlak die het wereldwijd gemaakt hebben. Hij is nu met een eigen initiatief gestart en heeft Coca-Cola verlaten, waardoor we eindelijk de mogelijkheid hadden hem te strikken voor het congres.
Ga naar www.marketingcongress.be voor alle informatie over thema, programma en sprekers. Er zijn nog 120 Early Bird tickets beschikbaar, registreer dus snel aan het beste tarief!