Jonge marketeers, BAM zoekt jullie!

Jonge marketeers, opgelet! BAM is op zoek naar jullie. Om jullie meer te betrekken bij onze werking, maar ook om speciale activiteiten voor jullie doelgroep op te zetten. Tekst en uitleg door Bart Swimberghe (Proximus/BAM).

 

 

 

young marketers

 

“We missen jonge marketeers bij BAM. Dat merk je op onze events waar de gemiddelde leeftijd toch wat ouder is, maar ook binnen de Expert Hubs. En dat terwijl we toch wat assets hebben: op ons studentencongres komen jaarlijks meer dan 1000 marketingstudenten en voor deze doelgroep is een abonnement bij BAM gratis. De kunst bestaat er dus in om marketeers tussen pakweg 22 en 32 aan ons te binden.”

Aan het woord is Bart Swimberghe, vice-voorzitter van BAM. Hij is coach bij het nieuwe initiatief dat we bij BAM op poten zetten om de doelgroep nauwer aan de vereniging te binden. “We willen een Young Spirit Board op poten zetten”, doet Swimberghe het idee uit de doeken. “Dat is nog een werktitel, maar het geeft wel aan wat we willen: we willen een twaalftal jonge mensen verenigen in een schaduwraad. Dit onder leiding van een voorzitter die deze groep ook vertegenwoordigt in onze ‘echte’ raad van bestuur.”

Het wordt de rol van deze groep om te focussen op jonge marketeers en hun noden, en hoe BAM daarop kan inspelen. Bart Swimberghe geeft wat voorbeelden: “Hebben ze specifieke opleidingen nodig? Moeten er netwerkmomenten voor hen komen of moeten we onze momenten wat aanpassen? Welke content willen ze?” Daarnaast is deze Young Spirit Board ook een denktank voor de raad van bestuur. “Ze mogen visie aanbrengen”, verklaart Swimberghe. “Ze kunnen werken op de bekendheid, het imago en de perceptie van onze vereniging. En het ultieme doel is natuurlijk om meer betrokkenheid van de doelgroep te hebben en meer onder hen hen lid te laten worden.”

Opvallend: het gaat hier niet om de creatie van een Expert Hub. “Bewust”, zegt Bart Swimberghe. “We willen voor een gemakkelijke doorstroming naar de raad van bestuur zorgen.”

Op dit moment wordt de Young Spirit Board samengesteld. Concrete initiatieven zijn er dus nog niet, al zijn er wel al heel wat ideetjes. “We merken dat we naar de jongeren moeten stappen”, vertelt Swimberghe. “Ze werken ook niet allemaal in Brussel. Een happy hour is een stad als Gent zou dan een goed initiatief zijn. Het is echt de bedoeling naar de jonge marketeers toe te stappen.”

 

Zin om deel uit te maken van de Young Spirit Board van BAM? Stuur snel een mailtje naar info@marketing.be en we nemen snel contact met je op.