"Geen dogmatisme in dit proces! "zegt Alain Mayné, voorzitter van de Meaningul Marketing Steering Committee. "Net zoals bij onze academische partners is het onze ambitie om dit evoluerende project deel uit te laten maken van een langdurig co-creatieproces met alle betrokken spelers. Of het nu gaat om andere beroepsverenigingen, consumententestgroepen, denktanks uit de industrie, etc., we willen zoveel mogelijk mensen aan boord van deze reis krijgen. »
Het uiteindelijke doel is om een echt evolutionair analyseraster op te zetten dat een bedrijf in staat stelt om zijn verankering en de mogelijke overgang naar meer betrokkenheid bij wat nu echt belangrijk is, te visualiseren. Het doel is nu om het model te toetsen aan de realiteit van de dagelijkse praktijk en er zo een wetenschappelijk gevalideerd instrument van te maken.
"Zonder een simplistische Darwinistische logica te willen aangaan, zijn wij ervan overtuigd dat dit een actief engagement is voor de onderneming en haar marketeer om niet alleen te blijven bestaan, maar ook en vooral om te bloeien in het belang van iedereen", besluit Annie Courbet, Vice President van BAM. "Betekenisvolle marketing heeft tot doel het bedrijfsleven de betekenis te geven die de consument terecht van het bedrijf verlangt. »