Digital Marketing

Opleiding - Digital Marketing

  • Een duidelijke stappenplan
  • Meteen inzetbare learnings
  • Concrete voorbeelden

Deze opleiding vertrekt vanuit tactisch inzicht vergaren in handige digitale tools die toepasbaar zijn in het opmaken van een digitale strategie. De rode draad in deze opleiding vormt de customer journey die binnen elke sessie vertaald wordt naar een digitaal kanaal. Op het einde van deze opleiding zal je in staat zijn om vanuit data analyses relevante touchpoints in de customer journey op te zetten en te optimaliseren. 

Programma

Sessie 1 – Buyer persona & customer journey - 13/10/2020

In deze sessie gaan we dieper in op het in kaart brengen van het beslissingsproces van een consument of klant en hoe dit kan leiden tot digitaal relevante communicatie. 

  • Inleiding tot consumer-centric denken: digitale evolutie en de verandering van het aankoopgedrag.
  • Kennismaking met de customer journey, van awareness tot aankoop
  • Onderzoeksmethodes voor de journey
  • Vertaling naar de impact op een website en content marketing

Classical Classroom (Adres: Fosbury & Sons, Alfons Gossetlaan 40, 1702 Dilbeek)

Sessie 2 – Inleiding tot SEO - 20/10/2020

  • ZMOT – Praktische voorbeelden en impact van de concepten Buyer Personas en Customer Journey op de SEO.
  • SEO : technische aspecten (parameters), adblockers, de geschikte sleutelwoorden vinden, gratis tools.
  • Tricks & Tips.

Virtual Classroom

Sessie 3 – Inleiding tot SEA - 27/10/2020

  • ZMOT – Praktische voorbeelden en impact van de concepten Buyer Personas en Customer Journey op de SEO.
  • SEA: de geschikte sleutelwoorden vinden, het gebruik van Ads , remarketing, Google Shopping, advertentieformaten, accountstructuur, KPI’s.
  • Google Grants.
  • Trends : Voice Search.
  • Tricks & Tips.

Virtual Classroom

Sessie 4 – Inleiding tot Social Media (SoMe) - 10/11/2020

  • Wat zijn de basics: hoe werkt het algoritme, organic is dead,...?
  • Wat moet er in een social mediaplan (kpi's) en een sociale media policy?
  • Community management: hoe ga je om met een crisis of lastige klanten.
  • Een selectie uit de beste tools.
  • 10 kenmerken van een sterk bericht.
  • Hoe bouw je volgers op.
  • Social payment systems.
  • Hoe influencers geld verdienen via social media.

Classical Classroom (Adres: Fosbury & Sons, Alfons Gossetlaan 40, 1702 Dilbeek)

Sessie 5 – Inleiding tot content marketing - 17/11/2020

Consumenten kiezen er steeds vaker zelf voor welke content ze wanneer bekijken. Banners worden steeds meer als storend ervaren. Als marketeer moet je deze (r)evolutie omarmen. Wij gaan op zoek naar de informatienood van de consument. Aan de hand van die informatie, aangevuld met de customer journey, schrijven we relevante content voor de juiste doelgroep op het juiste moment. We kijken in deze opleiding verder dan het traditionele bloggen en social media en duiken in een wereld van stevig onderbouwde content creatie.

Virtual Classroom

Sessie 6 – Digital KPI's - 24/11/2020

  • KPI’s definiëren en bepalen (ifv strategie en objectieven).
  • KPI’s per kanaal & tools.
  • Dashboard en metingsysteem opstellen.
  • Hoe een campagne evalueren: resultaten interpreteren en analyseren.
  • Impact op het merk. Finale conversie.

Classical Classroom (Adres: Fosbury & Sons, Alfons Gossetlaan 40, 1702 Dilbeek)

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be