Digital Marketing

Opleiding - Digital Marketing

  • Een duidelijke stappenplan
  • Meteen inzetbare learnings
  • Concrete voorbeelden

Deze opleiding vertrekt vanuit tactisch inzicht vergaren in handige digitale tools die toepasbaar zijn in het opmaken van een digitale strategie. De rode draad in deze opleiding vormt de customer journey die binnen elke sessie vertaald wordt naar een digitaal kanaal. Op het einde van deze opleiding zal je in staat zijn om vanuit data analyses relevante touchpoints in de customer journey op te zetten en te optimaliseren. 

Learning outcomes

  • Hoe ziet een customer journey eruit?
  • Welke zijn de stappen van een goed digital plan.
  • Hoe je digitale strategie en de bijhorende touchpoints concreet uitstippelen.
  • De belangrijkste tools van digitale marketing en communicatie.
  • Hoe integreer je deze begrippen en tools in je customer journey?
  • Hoe kan je de verschillende touchpoints optimaliseren?
  • Nieuwe en interessante opportuniteiten voor je business.

Programma

Sessie 1Buyer persona & customer journey - 23/02/2021

In deze sessie gaan we dieper in op het in kaart brengen van het beslissingsproces van een consument of klant en hoe dit kan leiden tot digitaal relevante communicatie. 

  • Inleiding tot consumer-centric denken: digitale evolutie en de verandering van het aankoopgedrag.
  • Kennismaking met de customer journey, van awareness tot aankoop
  • Onderzoeksmethodes voor de journey
  • Vertaling naar de impact op een website en content marketing

Sessie 2Inleiding tot SEO - 02/03/2021

  • Hoe werken zoekmachines eigenlijk?
  • De start van SEO : zoekwoorden onderzoek
  • SEO meetbaar maken
  • SEO techniek : top 17 ranking factoren en implementatie ervan
  • SEO content : van zoekwoorden naar landingspagina’s
  • SEO autoriteit : vroeger en nu (case)
  • SEO migratie : voorkom een SEO disaster (2 cases)
  • SEO : the bad way
  • Q & A & cases en oefeningen

Sessie 3Inleiding tot SEA - 09/03/2021

  • De plaats van SEA in het digitale marketing landschap.
  • Intake vragen
  • Account structuur
  • Google Ads Types
  • Google zoekwoord planner en alternatieven – Google zoekwoorden types
  • Biedstrategieën - Advertentierangschikking
  • Doelgroepbepaling in functie van budget optimalisatie
  • Meten is weten: conversies
  • Automatisatie via Google Ads

Sessie 4Inleiding tot Social Media (SoMe) - 16/03/2021

  • De plaats van SEA in het digitale marketing landschap.
  • Intake vragen
  • Account structuur
  • Google Ads Types
  • Google zoekwoord planner en alternatieven – Google zoekwoorden types
  • Biedstrategieën - Advertentierangschikking
  • Doelgroepbepaling in functie van budget optimalisatie
  • Meten is weten: conversies
  • Automatisatie via Google Ads

Sessie 5Inleiding tot e-mail & content marketing - 23/03/2021

Consumenten kiezen er steeds vaker zelf voor welke content ze wanneer bekijken. Banners worden steeds meer als storend ervaren. Als marketeer moet je deze (r)evolutie omarmen. Wij gaan op zoek naar de informatienood van de consument. Aan de hand van die informatie, aangevuld met de customer journey, schrijven we relevante content voor de juiste doelgroep op het juiste moment. We kijken in deze opleiding verder dan het traditionele bloggen en social media en duiken in een wereld van stevig onderbouwde content creatie.

Sessie 6Data & metrics – Digital KPI’s - 30/03/2021

  • KPI’s definiëren en bepalen (ifv strategie en objectieven).
  • KPI’s per kanaal & tools.
  • Dashboard en metingsysteem opstellen.
  • Hoe een campagne evalueren: resultaten interpreteren en analyseren.
  • Impact op het merk. Finale conversie.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be