het marketingbudget ontcijfert_1300-250

Sessie - Het Marketingbudget ontcijfert

# 1 sessie

Hoe kan je het marketingbudget afstemmen op de financiële bedrijfslogica?

Op welke manier kan marketing en financiën elkaar begrijpen?

Wat heeft het marketingbudget te maken met bedrijfstrategie?

PROGRAMMA

Deze module behandelt de belangrijkste aspecten van business development en de bijhorende marketing metrics. We relateren marketing metrics aan strategische en financiële kerncijfers, en vertalen een overzicht van actuele strategische inzichten naar het ontwikkelen van een business model. Het toepassen van strategische knowhow staat hierbij centraal.

  • Business development en marketing efficiëntie.
  • Bedrijfsstrategie vertaald naar marketingstrategie.
  • Van marketingstrategie naar operationele budgettering.
  • Meten is weten, maar wat weten we na het meten?
  • Wat leren we na het meten?
  • Financiële metrics ‘revisited’

DOCENT

Johan Vanhaverbeke, MSc. Hir., docent KULeuven/Campus Brussel, professor Marketing Management Ehsal Management School (EMS), Wetenschappelijk Adviseur BAM

Doelgroep # DEVELOP

Voor professionals met een interesse in marketingstrategie, business modelling en data-analyse.

Tarieven

BAM leden: € 245 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 350 excl. BTW

Je wenst je competenties verder uit te diepen?

Deze sessie maakt deel uit van de opleiding Marketing Management Update. Of stel je eigen programma samen: bekijk de verschillende sessies à la carte.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be