Sustainable marketing promoten in onzekere tijden: Greenpaper

Om marketeers handvatten te geven om duurzaamheid centraal te plaatsen binnen de onderneming(en) waarvoor ze werken, realiseerde de Think Tank Sustainability van BAM een greenpaper waarin een tiental experts meningen, cases en cijfermateriaal delen.

Website_1862-500_v2

 

“Met de Think Tank Sustainability willen we het debat binnen de marketingwereld stimuleren over onze rol binnen duurzaamheid. Marketeers worden geconfronteerd door de snelle opeenvolging van crisissen. Daardoor dreigt duurzaamheid wat aan de kant geschoven te worden, terwijl het natuurlijk meer dan ooit in het hart van alle initiatieven moet zitten. We willen marketeers aanmoedigen om deel uit te maken van de oplossing.”

Think tank-‘captain’ Nicolas Lambert vat het vertrekpunt van de greenpaper van BAM samen: een document waarin door verschillende meningen, cases en cijfermateriaal marketeers worden geïnspireerd om duurzaamheid een kernelement te maken in hun marketingaanpak van de volgende jaren.

De leden van de think tank bundelden daarin hun eigen visie, maar vroegen ook aan andere experts een bijdrage. Dat leidde tot een lijvig document, waar voor iedereen wat in zit. “We willen vooral hoop geven”, zegt Nicolas Lambert. “Zelfs al maken de crisissen dat we in een moeilijke situatie zitten, toch is inzetten op duurzaamheid essentieel. Deze greenpaper geeft voeding aan het debat.”

De lijst van experts die hun visie, cijfermateriaal of case meegaven:

  • Alain Mayné – Hoet&Hoet
  • Arnaud Tassiaux – Innate Motion
  • Berten Peremans – Publicis Groupe
  • Corinne Mostaert – Kantar Insights
  • Stéphane Buisseret & Eric Hollander – Air
  • Fred Dorsimont – Behaven
  • Gino Verleye – Prof. UGent en VUB
  • Joke Claessen – Freelancer
  • Margaux Plurien – The Shift
  • Kris Michiels – Unilever
  • Nathalie Erdmanis – AG en Ageas
  • Nicolas Lambert – Consultant
  • Wim Vermeulen – Bubka

 

Meer lezen?

De inhoud is enkel beschikbaar voor leden via een persoonlijke ledenlogin.
Vraag jouw persoonlijke login aan via reyhan.karaca@marketing.be.

Ben je nog geen lid? Bekijk dan hier snel onze lidmaatschapspakketen en word vandaag nog lid!

Over het artikel:

Publicatie: 08 december 2022

Redacteur: Bart Lombaerts