The Yearly Belgian CMO Survey: trends?

Marketeers, hoeveel rekening houden jullie al met volgende 4 trends?

In een snel veranderende en complexe (digitale) wereld is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwe trends. Welke zijn de belangrijke en hoever sta je hiermee?

Marketing & research

 

 

Programmatic buying

Het digitaal adverteren wordt in de toekomst meer en meer programmatisch ingekocht op zogenaamde DSP platforms (Demand Side Platform): individuele behoeftes van de potentiële doelgroep worden gematched met het juiste adverteerkanaal en adverteerbudget. Het is de ultieme vorm van ‘sophisticated’ remarketing.

Omni-channel

Een combinatie van kanalen die perfect op elkaar zijn afgestemd en voor een verhoogde synergie zorgen. De merkervaring doorheen de customer journey moet voor iedereen hetzelfde zijn. Op elk moment kan er namelijk een barrière optreden waarbij een beslissing door de marketer zal moeten genomen worden.

Marketing automation

Marketing automation staat toe dat organisaties verschillende scenario’s creëren gebaseerd op persona’s (fictieve personen), om zo klanten beter te kunnen bereiken in alle fases van de customer journey. Zo krijgen klanten content op maat en specifiek gedrag om zo bewust en doelgericht een commercial intent te creëren.

Big data

Het gebruik van data om klanten van jouw organisatie te kunnen identificeren, maar ook hun gedrag tijdens de verschillende fases in de customer journey. Het beheer van deze data is een complex gegeven en het gebruik van deze data dient strikt de wettelijke voorschriften te respecteren.

Image CMO Survey Final_No background WhiteThe Yearly Belgian CMO Survey

 

Ben jij een marketeer en wil je weten welke marketing trends business kritisch zijn voor je collega-marketeers? Er is maar 1 mogelijkheid om dit te weten te komen. Neem deel aan de enige echte CMO-survey. 

Deze survey peilt welke nieuwe marketing ‘technieken’ echt trending zijn en in welke mate ze al deel uitmaken van de strategie. De resultaten zullen beschikbaar worden gesteld via BAM, GfK, Trends Business Information en 4P square in het voorjaar 2018.

Klik hier om de survey in te vullen