Discover_digital practice_1300-250

Discover - Digital Practice

# 5 namiddagen

  •  Basisopleiding met duidelijke stappenplan
  • Meteen inzetbare learnings
  • Concrete voorbeelden

Ben je op zoek naar een goede balans tussen het opmaken van een overkoepelde digitale strategie en de juiste skillset om die uit te voeren? Deze opleiding vertrekt vanuit tactisch inzicht vergaren in handige digitale tools die toepasbaar zijn in het opmaken van een digitale strategie. De rode draad in deze opleiding vormt de customer journey die binnen elke sessie vertaald wordt naar een digitaal kanaal. Op het einde van deze opleiding zal je in staat zijn om vanuit data analyses relevante touchpoints in de customer journey op te zetten en te optimaliseren. 

In 5 sessies leert je uit deze opleiding:

  • Hoe ziet een customer journey eruit?
  • Welke zijn de stappen van een goed digital plan.
  • De belangrijkste tools van digitale marketing en communicatie.
  • Hoe integreer je deze begrippen en tools in je customer journey?
  • Hoe kan je de verschillende touchpoints optimaliseren?
  • Nieuwe en interessante opportuniteiten voor je business.

Programma

Sessie 1: De Customer Journey (26/03/2020)

In deze sessie gaan we dieper in op het in kaart brengen van het beslissingsproces van een consument of klant en hoe dit kan leiden tot digitaal relevante communicatie.  We bekijken samen de shift van product centric naar consumer centric denken en vertalen dit door naar de impact op marketing beslissingen en online aanwezigheid          

  • Inleiding tot consumer-centric denken: digitale evolutie en de verandering van het aankoopgedrag.
  • Kennismaking met de customer journey, van awareness tot aankoop
  • Onderzoeksmethodes voor de journey
  • Vertaling naar de impact op een website en content marketing

Sessie 2: SEO/SEA (02/04/2020)

Tijdens deze sessie gaan we dieper door op de customer journey en maken we de vertaling van een framework naar online marketing tactics. In deze zeer "hands-on cursus" leer je de basic kneepjes van het online vak en duik je samen met de docent in de diepte van SEA, SEO, analytics en social. 

  • Overzicht  van de digitale media: welke media, hoe deze in te schakkelen i.f.v. je sector en business model,  zoom op alle media en hun technische aspecten.
  • SEO : techniek, content marketing, case.
  • SEA : adwords, BING, display, Google shopping, case.
  • SOCIAL : Facebook ads, Twitter.
  • Voorbeelden van de mix B2C en B2B.
  • “Klassieke media” versus web: print to web, radio to web, TV to web, cases.

Sessie 3: Social Media (23/04/2020)

Deze sessie treedt dieper in op alles rond social media. Beginnende met cijfers van de voornaamste evoluties en enkele basisprincipes van social media om vervolgens meer in detail te treden met zeer concrete tips rond strategie, executie en bijsturing:

Wat zijn de basics: hoe werkt het algoritme, organic is dead,...?

  • Wat moet er in een social mediaplan (kpi's) en een sociale media policy?
  • Community management: hoe ga je om met een crisis of lastige klanten.
  • Een selectie uit de beste tools.
  • 10 kenmerken van een sterk bericht.
  • Hoe bouw je volgers op.
  • Social payment systems.
  • Hoe influencers geld verdienen via social media.

Sessie 4: E-mail & Content Marketing (30/04/2020)

Consumenten kiezen er steeds vaker zelf voor welke content ze wanneer bekijken. Banners worden steeds meer als storend ervaren. Als marketeer moet je deze (r)evolutie omarmen. In plaats van de consument opdringerig te overtuigen van je boodschap, gaan we op zoek naar de informatienood van de consument. Aan de hand van die informatie, aangevuld met de customer journey, schrijven we relevante content voor de juiste doelgroep op het juiste moment. We kijken in deze opleiding verder dan het traditionele bloggen en social media en duiken in een wereld van stevig onderbouwde content creatie.

Sessie 5: Digital KPI's (07/05/2020)

  • KPI’s definiëren en bepalen (ifv strategie en objectieven).
  • KPI’s per kanaal  & tools.
  • Dashboard en metingsysteem opstellen.
  • Hoe een campagne evalueren: resultaten interpreteren en analyseren.
  • Impact op het merk. Finale conversie.

Elke sessie van deze opleiding kan je ook apart volgen. Bekijk de volledige lijst hier om jouw persoonlijke programma samen te stellen.

Vragen of bijkomende info?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be