BAM Marketing Congress: volledige programma

Brussel, 12 november 2019. Met de hulp van de 2 BAM Congress Captains Joke Claessen en Grégoire Van Cutsem is BAM fier om het volledige programma voor het het BAM Marketing Congress te kunnen bekendmaken. De meaningful marketing missie van BAM blijft de basis van het congres, concreet vertaald in het congresthema: “Welcome to the Era of Humanity”.

 

BAM_MarketingCongress_Message1_BAM_Website_1862x500_EN

 

Thema “Welcome to the Era of Humanity”

Vandaag de dag moeten marketeers goed nadenken over wat ze doen en hoe ze dat doen. Nadenken over interne en externe waarden. De muren afbreken van de marketingafdeling en anderen uitnodigen om binnen te komen : werknemers, teams, bedrijven, merken, klanten. We moeten ons richten op het creëren van merken waarmee mensen in contact komen. Merken die ondersteunen en inspireren in plaats van pushen en verkopen. Het is een verhaal van evenwicht, samenwerking en openheid. Het gaat over onze community en onze toekomst.

 

Programma met nieuw format

Het congresprogramma heeft dit jaar 4 zalen met meer dan 50 sprekers en waardoor je een persoonlijk programma kunt maken met sessies en workshops naar keuze. Via de congress app kan iedereen zijn eigen sessies selecteren en een eigen agenda maken.

 

Keynote speakers:

 

  • Jennifer Sey van Levi Strauss & Co. over hun maatschappelijke rol in de VS en daarbuiten;
  • Ann Maes over de kracht van de vriendenkringen om je heen;
  • Roeland Dietvorst over de neurologische wetenschap achter effectieve marketing;
  • Chris Burggraeve over hoe marketeers zich beter kunnen verbinden met hun CFO;
  • Frédéric Larmuseau van Jacobs Douwe Egberts over de inspanningen van JDE om de wereld van koffie echt te verbeteren.
  • Jacco ter Schegget van Publicis Groep over wat we kunnen leren van hoe de Chinezen hun merken bouwen;
  • Lars Sudmann over hoe je een innovatie roadmap creëert die blijft hangen;
  • Elke Van Hoof over het belang van het creëren van een gelukkig personeelsbestand
  • Mark Melling over de beloftes van de 5G connectiviteit
  • Paul Lee over het jaarlijkse Deloitte Trend Report met Predictions for the Technology, Media and Telecommunications.

 

3 Meaningful Masters verkennen samen met hun gastsprekers de verschillende onderdelen van het BAM Meaningful Marketing Framework met concrete cases :

  • Herman Toch over “Purpose and Shared value”;
    • Guests: Roland van Merlen (Obla), Merijn Everaarts (Dopper), Olaf Elderenbosch (Elho) en Kris Michiels (Unilever)
  • Pieter Daelman over “Holistic & Collaboration”;
    • Guests: Michael Vandamme, Ivo Hoskens, Jürgen Tanghe, Peter ‘s Jongers, Katleen De Stobbeleir
  • Pierre-Nicolas Schwab over “Personal & Trust”.
    • Guests: Maxime Delmas, Nava Tintarev, Dr Jan F. Klein

 

4 Sector Hosts leggen een link met meaningful marketing en hun specifieke sector aan de hand van concrete cases die voorgelegd worden door gastsprekers:

  • Host Aude Mayence (Delhaize) met cases binnen de sector retail/FMCG
    • Guests: Olivier Van Cauwelaert (Shared Values), Sasha Buyck (Bol.com)
  • Host Stijn Vanderplaetsen (Telenet) met cases binnen de sector B2B
    • Guests: Sophie Pollet (Telenet) en Nicolas De Bauw (TBWA), Kenneth Bornauw (Microsoft), Davide Rigoni (Hult IBS) & Timoty Desmet (VUB)
  • Host Alex Thoré (Magis) met cases binnen de sector Services
    • Guests: Karin Van Hoecke (KBC), Geert Kelchtermans (Proximus), José Fernandez (D’Ieteren)
  • Host Nicolas Lambert (Faitrade) met cases binnen de sector Not for Profit
    • Guests: Sylvie Irzi (Sign for my future), Zehra Sayin (Special Olympics), Hilde Boeykens (SOS Kinderdorpen)

Content speakers vanuit verschillende marketing ooghoeken die specifieke marketing trends uit de actualiteit brengen

    • Dominique Roch (Brandwatch) over Digital Consumer Intelligence
    • Philip Swinnen (87 Seconds) over de laatste video trends in je content strategie
    • Nathan Axford & Olivier Tjon (Beyond Reason) over het gebruik van neurowetenschap om het aankoopgedrag van je klanten te kunnen beïnvloeden
    • Katrien Merckx (bpost) over hoe adverteerders en bedrijven terug het vertrouwen van de consument kunnen winnen
    • Tim Karpisek (Raak) over de uitdagingen van marketing automation
    • Laurent Baert (Carrefour) over het creëren van de beste shopervaring via de beschikbare data van Carrefour
    • Ruben Geeraerts (S4M) over de beste technieken voor een effectieve en meetbare drive-to-store strategie
    • Julie Andrade & Guy Franxkx (Clear Channel) over het gebruik van slimme data voor Out of Home Advertising
    • Pinar Caglar (IBM) over hoe marketing organisaties hun eerste stappen kunnen zetten op gebied van Cognitive Enterprise
    • Daniel Bisschof (RTL Connect) over de video trends in 2020 voor TV
    • Peter Meert (Genesys) over de impact van AI op Customer Service en Customer Experience.

 

 

Marketer of the Year Awards op het BAM Marketing Congress

 

Op 5 december in de namiddag zullen de 6 genomineerde kandidaten (3 NL en 3 FR) voor Marketer of the Year 2019 zichzelf met hun case komen voorstellen op het podium. Aansluitend kunnen de congres deelnemers stemmen voor hun favoriete kandidaat via een live voting die zal meetellen in het eindresultaat. Na de ceremonie is er een party met walking dinner.

 

Naast het podium zal er eveneens volop meer te beleven zijn met workshops, meet en greets en speaker corners.... een congreservaring die connecties, interactiviteit en netwerking maximaliseert.

Voor alle informatie over thema, programma en sprekers: www.marketingcongress.be. Daar kan een keuze gemaakt worden tussen de verschillende ticketformules. De BAM-leden krijgen steeds een ledenkorting.

Er zijn ook dagtickets beschikbaar en company packages zijn mogelijk vanaf 5 personen. De uitreiking voor de Marketer of the Year award is inbegrepen in de ticketprijs. Aparte tickets voor de Award uitreiking zijn eveneens beschikbaar.

 

Praktische informatie

  • Datum: Donderdag 5 december van 9.00 uur tot 23.00 uur en vrijdag 6 december van 9.00 uur tot 17.00 uur
  • Plaats: Brussels Expo, Belgiëplein 1, 1020 Brussel
  • Ticket formules:
    • Full experience tickets voor 2 dagen
    • Dagtickets mogelijk voor donderdag 5 december (inclusief de uitreiking van de Marketer of the Year) of voor vrijdag 6 december.
    • Aparte tickets voor de uitreiking van de Marketer of the Year awards (incl. walking diner) zijn beschikbaar. Met deze tickets kan je de keynote sessie van Chris Burggraeve bijwonen
    • Tarieven voor bedrijven: Kortingstarief met company package vanaf 5 personen van hetzelfde bedrijf

Het ticket is inclusief de ontbijten, de lunches en ook toegang tot alle presentaties en de gelegenheden tot netwerken in het Marketing Village. Wie zich inschrijft, krijgt bovendien een goodiebag vol mooie producten.

 

Inschrijven:                   https://www.marketingcongress.be/

Hashtag:                      #marketingcongress

 

Over het BAM Marketing Congress

Sinds 1981 staat de eerste week van december in de agenda aangestipt als niet te missen voor de Belgische marketing-, sales- en communicatiecommunity. Het Marketing Congress verwelkomt dan inspirerende nationale en internationale sprekers om toekomstige trends te spotten die het marketinglandschap van morgen zullen vormgeven. Het evenement wordt vandaag de dag georganiseerd door de Belgian Association of Marketing en weet meer dan 1.000 marketing-, sales- en communicatieprofessionals aan te trekken.

Meer info op www.marketingcongress.be

 

--

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

 

Twitter : @we_are_bam

Facebook: BAM – Belgian Association of Marketing

LinkedIn : BAM – Belgian Association of Marketing

YouTube : BAM – Belgian Association of Marketing

Instagram: Belgian_association_marketing

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, of interviews met de voorzitters, sprekers of Meaningful Masters contacteer barbara.dhondt@marketing.be - 02/234 54 02