‘Dit is content marketing’ verkozen tot Marketing Book of the Year

2 februari 2021. ‘Dit is content marketing’, één van de nieuwe marketing boeken van 2020, heeft de titel Marketing Book of the Year in de wacht gesleept. Dat deed het met 30% van de stemmen. ‘The offer you can’t refuse’ en ‘Metasystems’ vervolledigen het podium.

MBOTY2020

 

Meer dan 2.000 personen brachten hun stem uit voor het marketing boek dat hen in 2020 het meeste kon bekoren. Maar van de 11 boeken die kandidaat-winnaar waren, kan er maar één met de overwinning gaan lopen. Dit jaar kwam marketing boek ‘Dit is content marketing’, geschreven door Bart Lombaerts (SPYKE), Wouter Temmerman (SPYKE), Koen Denolf (The Fat Lady) en Michel Libens (Propaganda), als winnaar uit de bus. Dat deed het met maar liefst 30% van de stemmen. Hun boek kon de kiezer in het afgelopen jaar het meest inspireren.

‘Dit is content marketing’ legt bloot hoe content marketing de voorbije jaren evolueerde van techniek tot mindset en helpt bedrijven om vanuit die filosofie de brug te bouwen naar meer business. Het boek is dus niet enkel een theoretische handleiding, maar ook een praktische gids voor marketeers, geïllustreerd met meer dan 200 voorbeelden of cases. En daarom de overwinning meer dan waard. “We zijn ongelooflijk trots dat we deze nominatie ook effectief hebben kunnen verzilveren”, reageert auteur Bart Lombaerts. “Ons boek toont de evolutie van content op vlak van strategie, creatie, distributie, optimalisering en organisatie. We bieden take-aways voor zowel beginnende contentmarketeers als voor gevorderden en experts.”

Het podium

Hoewel de spanning om plaats 1 in de laatste twee dagen te snijden was, was de strijd op zondagavond gestreden. Steven Van Belleghem behaalt het zilver met zijn boek ‘The offer you can’t refuse’. Hij deed dat met 22% van de stemmen.

Het boek ‘Metasystems’ van auteurs Nils Van Dam en Dado Van Peteghem vervolledigt de top 3. Collaboration, trust en purpose als basis van hun boek zorgden ervoor dat zij maar liefst 14% van de stemmen konden binnenhalen.

Presentatie

Op 11 februari geven Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens een presentatie over hun winnende boek. Inschrijven voor deze sessie kan via https://www.marketing.be/nl/events/marketing-book-of-the-year-2020

 

--

 

Over BAM

De Belgian Association of Marketing (BAM) is de belangrijkste community van marketing- en mediaspecialisten in België. BAM heeft als missie om marketing om te vormen tot een betekenisvolle aanpak, Meaningful Marketing, die ondernemers, bedrijven en organisaties begeleidt in hun transformatie naar klantgerichtheid. BAM focust op vier domeinen: innovatietechnologie, data, (digitale) media en privacy. Het doet dat door meaningful events te organiseren, in samenwerking met anderen initiatieven te nemen, opleidingen te organiseren en invloed uit te oefenen op het beleid (wetgeving, lobbying). 

Meer info op www.marketing.be.

 

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08