Inschrijvingen IAB Mixx Awards 2019 geopend

Brussel, 11 juni 2019. Het is weer zover! De inschrijvingen voor de IAB Mixx Awards editie 2019 zijn geopend met als deadline 22 september. Dit jaar werden alle categorieën aangepast en vernieuwd om beter aan te sluiten bij de evoluties van de markt. Zo is er onder andere de nieuwe categorie Mark-Ad Tech die in het leven geroepen werd. BAM is eveneens trots om alle nieuwe juryleden bekend te maken die alle cases zullen evalueren.

 

IAB MIXX Awards Rood_250-145

 

Jury Mark-Ad Tech

"Voor de nieuwe Mark-Ad Tech-jury verwachten we te worden verleid door innovatieve tools en platformen die marketing efficiënter maken, zich aanpassen aan de razendsnelle evolutie van het continu consumeren van informatie en inhoud, en efficiënt gebruik maken van de beschikbare gegevens, ongeacht hun focus (automation, social, mobile, local, display, e-commerce, SEO, SEA, ASO, analytics, content, DMP, SSP, DSP, etc...).” Olivier Simonis (Qualifio), juryvoorzitter van de Mark-Ad Tech-jury, geeft aan dat BAM met deze categorie het accent op technologie legt door Mark-Ad Tech-tools én het gebruik ervan te valoriseren. Alle bedrijven die Mark-Ad Tech tools ontwikkelen (Best Mark-Ad Tech tool) of gebruiken (Best use of Mark-Ad Tech tool), kunnen hier een case binnenbrengen en een award winnen.

 

JURY MARK-ADTECH

Olivier Simonis (Qualifio)

Alexandra Maesen (The House of Marketing)

Benjamin Sekkai (Appnexus)

Laetitia Dangoisse (Selligent )

Ruben Geeraerts (S4M)

 

Jury Digital Platforms

Ook de categorie Digital Platforms evolueert eveneens. Juryvoorzitter Bram Cappaert (Prophets): Ik verwacht cases die aantonen hoe keuzes in interface design effectief bijdragen tot de objectieven van het project. UX is als strategische discipline vergroeid met data, en cruciaal geworden in zowel de conceptuele fase van platform design, als de performance laag.”

 

JURY DIGITAL PLATFORMS

Bram Cappaert (Prophets) -

Antoinette Ribas (DDB)

Janneke Van Leemput (Bank Delen)

Anton Mussche (Stampix)

Thibaut Debelle (Audi Import)

 

Jury Digital Communications

Binnen de ‘klassieke’ categorieën Digital Communications en Media zijn er eveneens duidelijke verwachtingen. “Via de jury van digitale communicatie willen we de campagnes belonen die de digitale communicatie op een hoger niveau getild hebben” volgens Anne-Clotilde Picot (Ikea), voorzitster van deze jury. “Creativiteit staat in de schijnwerpers en we hopen om innovatieve ideeën te zien die komen uit een strategie die gebaseerd is op echte consumenteninzichten. Of het nu gaat om commerciële of non-profit campagnes, het belangrijkste is om de creativiteit en de innovatie te zien die de resultaten beïnvloeden. We zullen daarom de campagnes bekronen die een reële impact hebben gehad, of het nu gaat om imago, commitment of commerciële resultaten."

 

JURY DIGITAL COMMUNICATION

Anne-Clotilde Picot ( IKEA)

Sylvie Quertainmont (Lactalis)

Jeremy Muylaert (Your agency)

Dieter Vanhoof (Supermachine Agency)

Deirdre Keustermans (Fox)

 

Jury Media

De Mediajury tot slot staat onder voorzitterschap van Els Thielemans (Maxus) en de nieuwigheid hier is een duidelijk onderscheid tussen Brand Engagement (waar de traditionele communicatiedoelstellingen als notoriëteit en brand consideration centraal staan) en Customer Engagement (lead generation en aanverwanten). Campagnes hoeven uiteraard niet enkel op internet te lopen. Ook DOOH, digitale radio en addressable advertising komen in aanmerking.

 

JURY MEDIA

Els Thielmans (Maxus)

Loubna Khalladi (KBC)

Jan de Moor (Clearchannel)

Maha Karim-Hosselet (@MKKM)

José Fernandez (Dentsu)

 

Praktische info

  • Cases inschrijven kan via de website https://submit-iabmixxawards.be/.
  • De prijsuitreikeng en de gala-avond zullen plaatsvinden op woensdag 16 oktober 2019 samen met zo’n 500 media- en marketingspecialisten te Tour&Taxis Brussel.

Meer informatie en inschrijven kan via http://mixxawards.be/

--

Over de IAB Mixx Awards

De « IAB Marketing and Interactive Excellence Awards » zijn een erkenning voor de beste digitale campagnes van het jaar. 4 Jury’s evalueren de ingezonden campagnes binnen 4 hoofdcategorieën: Digital Communications, Digital Platforms, Mark-Ad Tech en Media. De 4 juryvoorzitters kiezen daarnaast ook winnaars voor de Special Awards: ‘Most Promising Digital Agency of the Year, ‘Digital Agency of the Year’ en ‘Digital Advertiser of the Year’. De andere Special Awards ‘Digital Media Planner’ en ‘Digital Sales Person of the Year’ worden uitgereikt in samenwerking met UMA en DMA. De IAB Mixx Awards is een internationaal initiatief dat in België georganiseerd wordt door de Belgian Association of Marketing en Bestof Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

Meer info op http://mixxawards.be en https://submit-iabmixxawards.be/ .

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

 

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer barbara.dhondt@marketing.be - 02/234 54 02

 

Download de entry kit