Recordopkomst van 1750 studenten op 32ste BAM Student Congress

Brussel, 12 maart 2020. Voor de 32 editie hield het BAM Student Congress dinsdag 10 maart halt in Antwerpen. Opvallend was de recordopkomst. Met 1750 studenten was deze edtitie de grootste tot nu toe, met jongeren die vanuit alle hoeken van het land kwamen. Ze kregen inspirerende verhalen van topbedrijven te horen, konden deelnemen aan workshops of een bedrijfsbezoek volgen.

BAM_LOGO_CORPORATE_BASELINE_RGB

 

Elk jaar is een andere studentenstad de locatie van het BAM Student Congress. Ditmaal was het de beurt aan Antwerpen. Ondanks de minder centrale ligging (vorig jaar vond het congres plaats in Brussel) kon de Belgian Association of Marketing een record van 1750 studenten verwelkomen. Die kwamen zowel uit het noorden als het zuiden van het land.

In de voormiddag stonden presentaties op het progreamma. Vier parallele tracks brachten sprekers als Elke Dens (Visit Flanders), Véronique Vergeynst (Brussels Airport Company),  Pieter Loridon (Café Couture),Bart Swimberghe (Proximus), Julie Andrade (Clearchannel), Toon Diependaele (Wunderman), David van Waesberghe (Philips), Arne Schelkens (Gemini), Karen Moreaux (OONA) en Cedric Engels (Sonhouse).

Dat programma viel alvast in de smaak bij Maité De Leebeeck, studenten communicatiemanagement bij AP: “Ik apprecieerde vooral de variatie aan onderwerpen. Je krijgt zo een blik op veelheid aan zaken die aan marketing gelinkt zijn. Zelf heb ik nog meer zin gekregen in een job bij een bureau als Wunderman.” Mélanie Rulkin, studente marketing aan Henallux was vooral de presentatie van Benoit Vancauwenberghe bijgebleven: “Hij vertelde het verhaal echt op een manier die me aansprak. Toch wel een verschil met de meer ‘corporate’ uiteenzettingen van anderen.”

In de namiddag stond een keuzemenu op het programma. Studenten hadden de keuze uit workshops van bedrijven als AdSomeNoise, Reputations, Lincelot, Port of Antwerp en Unizo, maar konden ook een bedrijfsbezoek meevolgen. Brouwerij De Koninck, Autonatie, IKON Antwerp en Carglass zetten hun deuren open voor de marketingstudenten uit het hele land.

“Dit congres overtreft al onze verwachtingen”, besluit Patrick Steinfort, General Manager van BAM. “Jaar na jaar slagen we erin om nog meer hogescholen aan te spreken met ons programma. Voor heel wat docenten is deze dag van groot belang in het curriculum, net omdat hij een ‘reality check’ inhoudt. Studenten ervaren wat marketing in de praktijk betekent. De grote opkomst en de fijne reacties zijn voor ons alleszins een motivator om op het ingeslagen pad verder te gaan.”

Dit congres wordt georganiseerd in samenwerking met studenten. BAM is dan ook elk jaar op zoek naar kandidaten om die taak het volgende jaar mee op zich te nemen. Studenten die willen helpen kunnen contact opnemen via www.marketing.be.

--

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

 

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08