Brauzz wint ook Award voor Excellence in Data & Martech bij BMA

Brauzz was een van de winnaars van de meest recente editie van de Belgian Marketing Awards. De producent van duurzame schoonmaakmiddelen ging immers lopen met de award voor Young Marketing Company of the Year. Maar dat was niet de enige prijs voor het jonge bedrijf. Ook de award voor Excellence in Data & Martech viel hen te beurt. Tekst en uitleg door Kathleen Peeters, die met Deloitte deze award sponsort.

kathleen_250-145

 

“We vinden het belangrijk om de Belgian Marketing Awards te sponsoren”, begint Kathleen Peeters, Partner bij Deloitte Digital, haar verhaal. “Marketing speelt een belangrijke rol in het succes van een bedrijf en moet opnieuw de strategische plek binnen dat bedrijf veroveren.”

In deze visie moeten we ook de award voor Excellence in Data & Martech zien. “Elk jaar publiceert Deloitte het rapport Global Marketing Trends”, aldus Kathleen Peeters. “Dit jaar onderzochten we hoe high growth brands verschillend zijn van andere merken. Wat doen zij anders? We kwamen tot zeven trends en vier daarvan zijn gelinkt aan data & technology. Dat zijn duidelijk key capabilities van de hedendaagse marketeer geworden. Daarom willen we met deze award inspiratie bieden aan andere marketeers.”

Digital first company

Voor Kathleen Peeters gaat het ook om tegengewicht bieden ten opzichte van de puur creatieve marketing. “Het gaat vandaag niet enkel over creatieve tv-spots”, zegt ze. “Er gebeuren heel wat andere inspanningen, maar die zijn door hun eigenheid – gepersonaliseerd en via one-to-one digitale kanalen – minder zichtbaar voor iedereen.”

Hoewel het de jury was die de winnaar van deze award aanwees, kan Katheen Peeters zich hierin perfect vinden. “Brauzz is een digital first company”, besluit ze. “Ze vertrokken van een innovatief product, maar brengen dat naar de buitenwereld op een holistische, end-to-end-manier. Je kan het vinden in de retail – nodig voor voldoende reach – maar ook online. First party data zijn voor hen key. Daarmee kunnen ze snel inspelen op nieuwe inzichten en bewijzen ze dat transformatie niet lang hoeft te duren. Execution is immers the new strategy.”

Herbekijk de winnaars van de Belgian Marketing Awards

Over het artikel:

Publicatie: 23 november 2022

Redacteur: Bart Lombaerts