“De BAM Member Day, da’s zoals samen tapas delen”

Op 28 mei wacht de Belgische marketeers een primeur in de unieke setting van de Media Arena in Zellik. De allereerste BAM Member Day belooft heel wat inzichten, trends en interactie. Exclusief én gratis voor de BAM-leden.

Inspire (4)

Connecteren, leren, ervaren en delen. Dat zijn de drie codewoorden van de allereerste BAM Member Day. “Er is nood aan het samenbrengen van de leden en hen inspireren met kennis”, begint Joke Claessen het verhaal. De freelance impact strateeg is de bezieler en gastvrouw van dit nieuwe BAM-initiatief.

“Deze Member Day brengt al deze elementen samen”, zegt ze. “Dat doen we door de namiddag te verdelen in drie delen. We starten met wat ik graag een exclusief turbo-content-panel noem. We vroegen aan vijf kenniscentra en onderzoeksbureaus – Ipsos, Deloitte, Futurekind, Kantar en Human8 – om een selectie te presenteren van inzichten en onderzoeksresultaten die marketeers vandaag nodig hebben om veerkrachtig te blijven in turbulente tijden. Vergelijk het met strategische tapas. Het zijn kleine voorsmaakjes van grotere thema’s, maar je hebt wel meteen van alles geproefd.”

“De inhoud van de presentaties zal daarna ook in een podcastreeks worden gegoten. Zo kunnen onze leden selectief kiezen op welke topics ze meer in de diepte willen gaan.”

Van leren naar ervaren en delen

In deel twee staan er workshops op het programma. Zij bieden een persoonlijke, diepere en co-creatieve ervaring met de hot topics binnen marketing. Joke Claessen: “Hiervoor zijn onze Think Tanks verantwoordelijk. Zij staan voor de grote thema’s binnen marketing vandaag: duurzaamheid, D&I, technologie, health & ethics. In deze workshops gaan de deelnemers in de diepte. Het gaat om kleinere groepen, waar ruimte is voor interactie.”

Deel drie biedt tijd voor netwerking. Dat klinkt obligaat, maar is in dit geval absoluut een meerwaarde. “We willen met conversation starters en een connection wall mensen aansporen om rond concrete topics in gesprek te gaan”, verklapt Joke Claessen. “Tijdens dit laatste deel kunnen deelnemers verder inzichten met elkaar delen. Net zoals je tapas met elkaar deelt.”

Start van een beweging?

“Ik hoop van harte dat deze eersteling uitgroeit van een proevertje tot een beweging”, toont Claessen zich ambitieus over de toekomst. “Het is de missie van BAM om alle marketeers te verenigen. Dat doen we al met onze activiteiten en met onze Think Tanks die open staan voor alle geïnteresseerden, maar daarmee bereiken we niet elke marketeer, of toch niet actief. Dit gratis en daardoor zeer toegankelijk event kan nog meer marketeers aanzetten om zich aan te sluiten, bij een think tank of bij de bredere beweging die we zijn.”

“Misschien moeten we marketeers ook als burgers zien”, besluit ze, verwijzend naar het gelijknamige boek van Jon Alexander en Ariane Conrad. “Ook zij kunnen de bestaande structuren en narratieven in hun sector herdefiniëren. Het zou geweldig zijn als de BAM Member Day op dat vlak voor een extra duwtje zorgt.”

De BAM Member Day vindt plaats op 28 mei 2024.

 

 

Schrijf je in!

 

 

Over het artikel

Publicatie: 22 mei 2024

Redacteur: Bart Lombaerts - Spyke