31ste BAM Student Congress mikt op 1200 studenten

#MarketHappening

Brussel, 19 november 2018. Het is nog even wachten, maar ook begin 2019 pakt BAM uit met zijn BAM Student Congress. De ambitieuze doelstelling? 1200 studenten bereiken.

banner 2500px_2

 

De Belgische marketingstudenten kunnen zich beginnen klaarmaken voor hun jaarlijkse hoogdag: het BAM Student Congress. Dat vindt plaats op donderdag 14 maart 2019 in Passage 44 in hartje Brussel. Ter herinnering: elk jaar vindt het congres in een andere Belgische stad plaats.

“Brussel is natuurlijk symbolisch als locatie”, vertelt Maxime Suffeleers, voorzitter van BAM Campus, de drijvende kracht achter het congres. “Er zijn heel wat hogescholen gevestigd en het is centraal gelegen.”

Het is dan ook de ambitie van de organisatie om opnieuw een stijgend aantal deelnemers bijeen te brengen. Waar in 2018 de sprong van zo’n 800 naar meer dan 1000 studenten werd gezet, mikken Maxime Suffeleers en de zijnen nu op 1200 deelnemers.

Om die aan te spreken bouwt het BAM Student Congress voort op de succesformule die dit voorjaar werd ingezet. Maxime Suffeleers vat samen: “In de voormiddag krijgen de studenten een reeks interessante sprekers voorgeschoteld. Ook volgend jaar zullen we weer heel wat mooie namen op het podium hebben. Zo hebben o.a. Ikea, TUI Fly en AB InBev al toegezegd. In de namiddag kiezen we opnieuw voor bedrijfsbezoeken en workshops verspreid over Brussel. We zijn daarvoor met tal van sprekende bedrijven aan het praten.”

De doelstelling van het BAM Student Congress blijft dus onveranderd: studenten helpen om de link te leggen tussen wat ze op de schoolbanken leren en de praktijk die de verschillende sectoren bieden. “Ze kunnen zo aftoetsen waar ze graag terecht willen komen eens ze afgestudeerd zijn”, vat Maxime Suffeleers het samen.

Marketing- en communicatiehogescholen die aan het congres willen deelnemen, kunnen contact opnemen met Sarah Vyverman. De organisatie is ook nog op zoek naar sponsors die deze doelgroep willen benaderen. “We willen nog meer inspelen op beleving”, besluit Maxime Suffeleers. “Daarbij kunnen sponsors ons helpen. In ruil kunnen we hen voor, tijdens en na het congres de nodige exposure geven.”

Meer informatie over het congres op https://markethappening.be/

 

Over BAM Campus

BAM Campus focust op studenten & toekomstige marketeers. Deze studentenwerking organiseert elk jaar een groots congres, nl. BAM Student Congress, een event voor en door studenten. Het hoofddoel van dit congres is studenten de kans geven om dieper in de bestaande wereld van marketing te duiken. Om deze doelstelling te kunnen bereiken, werken de studenten samen met de grootste bedrijven en de meest bekende marketeers. Zo wil BAM Campus, de studentenwerking van BAM, een meerwaarde betekenen voor elke marketeer in spe. Meer info op https://www.marketing.be/bamcampus en https://markethappening.be/.

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

https://twitter.com/we_are_BAM
https://www.facebook.com/BAMbelgium/
https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer barbara.dhondt@marketing.be - 02/234 54 02