“Deze opleiding was op maat en in co-creatie”

Sinds dit jaar heeft BAM een belangrijkere focus op In-company opleidingen. Een van de bedrijven die er een genoot, was Colruyt Group. Arlette Ghijsels, Marketing Manager bij Retail Partners Colruyt Group, deelt haar ervaringen.

 

opleiding albert derasse_600-250

 

Marketing 3.0 & metrics. Dat was het onderwerp van de opleiding die BAM eerder dit jaar bij Colruyt Group organiseerde. “We verzamelden een twintigtal deelnemers uit de verschillende enseignes van de groep”, begint Arlette Ghijsels haar verhaal. De Marketing Manager bij Retail Partners zorgde binnen Colruyt Group voor de coördinatie.

Die coördinatie ervaart Arlette Ghijsels als heel belangrijk om een opleiding te doen slagen. Een goede voorbereiding is het halve werk en dus werkten BAM en Colruyt Group in de aanloop naar de sessies al nauw samen. “Daardoor was de opleiding al meteen ‘op maat’ en in co-creatie”, klinkt het. “Johan Vanhaverbeke nam de coördinatie voor BAM op zich en kon zich door zijn praktische aanpak snel 'inwerken' in onze vraagstukken.”

De opleiding bestond in totaal uit zeven modules. Arlette Ghijsels: “De deelnemers volgden ‘m tijdens de werkuren. Het werk van de docenten werd daarbij aangevuld door experten van de groep.” Over de docenten is ze heel tevreden: “Ze waren vakkundig, ervaren en praktijkgericht. Door hun vele voorbeelden en cases werd de theorie concreet en tastbaar. Hierdoor bleef de materie 'plakken' en zichtbaar resoneren. De inzichten werden actief opgepikt omdat het vanuit de praktijk gebracht werd.”

Voor Colruyt Group was het de eerste keer dat een externe organisatie een in-company opleiding kwam geven. Maar door de goede voorbereiding bleek ze meteen aan de verwachtingen te beantwoorden, al heeft Arlette Ghijsels nog een verbeterpunt: “We kenden wel de globale inhoud van elke module, maar niet de inhoudelijke opbouw. Daardoor kwamen bepaalde topics iets teveel aan bod, andere iets te weinig.”

Het leidde alleszins tot een positief gevoel bij de deelnemers. “’Voor herhaling vatbaar’, hoorden we geregeld”, zegt Arlette Ghijsels. “Daarnaast hadden velen de nood om de learnings en inzichten te delen met collega's en leidinggevenden.” Deze opleiding was dus slechts het begin van een bredere discussie bij het bedrijf. Misschien geen slecht uitgangspunt…

 

Lees hier het vorige artikel over de aanpak van onze in-company opleidingen.

Over de BAM opleidingen

BAM organiseert zijn marketingopleidingen ook in-company, met een aangepast programma. Meer info bij Pascale Cambie (pascale.cambie@marketing.be). Ontdek hier meer informatie over ons aanbod van op maat uitgewerkte opleidingen.

 

 

Download onze folder In-Company