Nieuwe (top)locatie, dezelfde gezellige sfeer: maak u op voor de tweede editie van THE BIG Marketing Quiz

Op donderdag 14 november gaan dertig teams uit alle hoeken van het marketing- en mediagebeuren opnieuw intellectueel de strijd aan. Op het spel staat de prestigieuze titel van ‘Winnaar van de tweede editie van THE BIG Marketing Quiz’.

Quiz (2)

Vorig jaar voelde de eerste uitgave van de marketingquiz aan als een gezellig familiefeest. Uiteraard was er de nodige competitiviteit en deed iedereen z’n best, maar de goede sfeer van een informeel netwerkmoment stond centraal. “Aan die succesformule raken we niet”, zegt Karel Vinck (Finch Collective), die toen quizmaster was en ook nu mee aan de knoppen zit. “Waar de vele andere BAM-events vooral rond inspiratie en nieuwe inzichten draaien, brengen we de mensen hier op een meer laagdrempelige manier samen.”

Zo ging het vorig jaar… The BIG Marketing Quiz lost verwachtingen in: “Het plezantste reclame-event dat ik al meemaakte”

WPP Brussels Campus

In 2023 was Gare Maritime het decor van de marketingquiz, nu zetten de organisatoren zo mogelijk nóg hoger in. WPP zal de teams ontvangen in zijn prachtige nieuwe Brussels Campus aan de Botanique. “We kijken ernaar uit om het event te hosten”, zegt Diane Munyeshuli, Communication & Growth Director bij WPP Belgium. “Onze verschillende bureaus tellen heel wat uitstekende expertquizzers, die maar wat graag zelf deelnemen. Tegelijk is het zalig om marketeers, mediaprofessionals en creatieven te mogen samenbrengen. Een fijn netwerkmoment en wie weet de voedingsbodem van interessante nieuwe samenwerkingen.” 

De deelnemers van de quiz mogen zich niet alleen verwachten aan een schitterend uitzicht, ook de ligging van het gebouw is een grote troef en een reden om niet te twijfelen wanneer de inschrijvingen straks opengaan. “We zitten in een opkomende wijk vol toffe nieuwe plekken. Dankzij de centrale, goed bereikbare locatie geraak je er vlot met trein, metro, bus of fiets.” De ideale ligging om jezelf en je collega’s na het werk een fijne avond te bezorgen.

“Quiz van nóg hoger niveau”

Dat de eerste editie van THE BIG Marketing Quiz een groot succes was, zal elke deelnemer beamen. Wel kon het publiek nog een tikkeltje diverser. Daar zet de organisatie nu voluit op in. “Het concept zal gelijkaardig zijn, maar deze quiz zullen we met een breder palet aan medewerkers samenstellen”, legt Karel uit. “Op die manier proberen we iedereen, van reclamespecialisten en adverteerders tot mensen uit de media, relevante vragen voor te schotelen.” 

“Doorwinterd quizzer Karel Goethals (CEO van Mediabrands Belgium, red.), die vorig jaar na afloop een aantal puntjes van feedback had, zal ons team nu versterken”, vertelt bezieler van het initiatief Joke De Nul (Punchline). “Dat hij ons bijstaat in het opstellen van de vragen, zal de quiz ongetwijfeld naar een nóg hoger niveau tillen.” 

In Gare Maritime viel de ronde met op merken zinspelende emoji’s enorm in de smaak. Die overspande de hele quiz en deed de hersenpannen flink knetteren – zo slaagde de marketingmanager van een niet nader genoemde retailspeler er niet in z’n eigen merk te herkennen. “Ook dit jaar hebben we een leuke rode draad in petto”, aldus Karel Vinck. En ook de muziekronde en de doe-ronde maken straks opnieuw hun opwachting.

120 deelnemers

De marketingquiz gaat door op donderdag 14 november. Rond 18u biedt WPP allereerst een hapje en een drankje aan, waarna de dertig vierkoppige teams zich mogen installeren en de intellectuele strijd zal losbarsten. Het doel? Eeuwige roem én het recht om als eerste naar de ongetwijfeld fantastische prijzentafel – met vorig jaar zelfs een Google Nest, een Google Pixel Phone en Google Earbuds – te trekken. 

Schrijf jouw team in voor THE BIG Marketing Quiz vanaf 7 oktober

Met bpost, Teamleader, Hyundai en uiteraard WPP kunnen de organisatoren al vier geweldige partners aankondigen. Wie een rol van sponsor besluit op te nemen, krijgt voorrang om een team in te schrijven. Nuttig, want de eerste editie was razendsnel uitverkocht. Wie ook een rol van sponsor wil opnemen, mag daarvoor contact opnemen met info@marketing.be

Heeft de organisatie tot slot nog tips voor een goede voorbereiding? Joke: “Meditatie, wat yoga, aan je conditie werken, … Nee, je hier minutieus op voorbereiden, is eigenlijk onmogelijk. Ken je klassiekers, zou ik zeggen, en houd de vakpers goed in de gaten.” “Een beetje bijblijven kan inderdaad nooit kwaad”, besluit Karel.

Over het artikel

Publicatie: 26 september 2024

Bron: Wout Ectors - SPYKE