5 marketingcases om deze zomer te ontdekken
De zomervakantie is het ideale moment om je hoofd leeg te maken en op zoek te gaan naar nieuwe inspiratie. En daar helpen we jou graag bij door je vijf inspirerende marketingcases voor te schotelen. Laat je inspireren door Teamleader, WONDR, Nobi, Opte en Ray & Jules.
- Teamleader: “We delen niet alleen onze tools maar ook onze kennis met de markt”
Succesvol zijn, maakt niet altijd gemakzuchtig. De snelgroeiende SaaS scale-up Teamleader groeide op tien jaar tijd uit tot dé expert en marktleider op het vlak van CRM-planning, facturatie en offertes maar kijkt met evenveel ambitie naar de toekomst. “We zijn een typisch Belgisch firmaatje dat denkt dat het nog heel klein is maar de zaken wel groot ziet”, dixit Director Brand Strategy Peter Van Wijnaerde.
Duik in ons gesprek met een nuchtere Gentenaar over vertrouwen winnen, succes in onzekere tijden én het belang van een verdedigende middenvelder
- WONDR: “Alle Kleine duurzame veranderingen zorgen voor een groot draagvlak”
“Only WONDRS, no nasties”. Met die slogan bouwt het Gentse WONDR al sinds 2021 aan de populariteit van zijn plasticvrije verzorgingsproducten. De opening van een eerste fysieke winkel was een ijkpunt, maar voor oprichter Tibbe Verschaffel is het allerminst een eindpunt. “Wij willen blijven groeien om meer impact te creëren”.
BAM ging in gesprek met Tibbe Verschaffel
- Nobi: “Ouderen de kans bieden om zo lang mogelijk gelukkig en zelfstandig te leven”
AI-gedreven, levensreddende zorgtechnologie vermomd als een stijlvolle lamp, die vallen detecteert, voorkomt en voorspelt: geen utopisch scifi verzinsel maar de hartverwarmende realiteit dankzij de scale-up Nobi. Achter het verhaal van haar slimme lamp schuilt een doordachte marketingstrategie.
In gesprek met Liesbeth Pyck, marketinghoofd bij Nobi
- Opte: “Er komt een tijd dat protesteren niet meer genoeg is”
Een volledig assortiment kleding ontwikkelen dat in België is gemaakt en is ontworpen om lang mee te gaan: ziedaar de ambitie van kledingmerk Opte. De start-up gaat sinds 2020 voor verantwoorde kleding die kwaliteit koppelt aan duurzaamheid en streeft ernaar de textielsector te herlokaliseren. Duik mee in zijn unieke kleerkast.
Duurzaamheid uitdragen dankzij Belgisch kledingmerk Opte
- Ray & Jules: “We moeten niet de grootste zijn, wel de luidste”
In nog geen vijf jaar tijd slaagde de duurzame Belgische koffiebrander Ray & Jules erin om in de internationale koffie-industrie een geloofwaardig en fossielvrij alternatief te introduceren. De strategie achter het merk bleek cruciaal om de grote jongens in de sector te overtuigen.
Ontdek het marketingverhaal van Ray & Jules