Master Marketeers aan 19de editie toe

Met zo’n 85 zijn ze inmiddels, de Master Marketeers. Initiatiefnemer en juryvoorzitter Georges Van Nevel legt uit hoe ze gekozen worden.

 

 

MasterMarketers 250833

 

De Master Marketeers zagen het licht in 2000 en zijn dit jaar dus aan hun 19ste editie toe. Elk jaar worden een aantal vakmensen met bijzondere verdiensten aan het lijstje toegevoegd. Dit jaar gaat het om Stefaan Bettens (CEO Jet Import), Bert Denis (Chief Strategy Officer at TBWA Group), Bernard Deryckere (ex-General Manager Alpro/ Head of Plant-Based Business Unit), Ignace Heyman (COO - Member of the Executive Committee at Lotus Bakeries) en Jorn Socquet (VP Marketing USA at Anheuser-Busch InBev). Daarnaast krijgt Thierry Van Zeebroeck een Lifetime Achievement Award (lees het interview met hem).

Master Marketeers als jury

“Intussen zijn er zo’n 85 vakmensen verkozen tot Master Marketeer”, vertelt Georges Van Nevel, initiatiefnemer van het project. “Zij zijn ook de jury bij de volgende jaargangen. Naast een kerngroep vragen we steeds andere Master Marketeers om hun stem uit de brengen.”

Van Nevel legt het juryproces kort uit: “We vragen aan de bestaande Master Marketeers om ons potentiële kandidaten te bezorgen. Die screenen we vervolgens op hun cv via LinkedIn, we analyseren de kandidaturen en komen van een longlist tot een shortlist, waarna na enkele vergaderingen de winnaars gekozen worden. Er gaan soms stevige discussies aan vooraf.”

Op 1 maart worden de winnaars vervolgens in de bloemetjes gezet. “De ideale gelegenheid voor netwerking op hoog niveau en om te leren wat de winnaars voor ons vak hebben betekend”, besluit Georges Van Nevel.

 

Woon de uitreiking bij