Marketing in de praktijk: 3 inspirerende merken
Als marketeer de marketingaanpak van uw bedrijf hard maken, is niet altijd evident. Op het internationale podium zijn er veel merken waar u van kan leren. Toch hoeft u het niet zo ver te zoeken. Laat u deze zomer inspireren door de marketingaanpak van 3 lokale merken.
1. Beestig lekker: Edgard & Cooper zet haar tanden in duurzame dierenbrokjes
Zo baas, zo hond en kat. Staan gezond en duurzaam voedsel de laatste jaren steeds nadrukkelijker op de agenda van de menselijke bevolking, dan streeft Edgard & Cooper naar een evenwaardig alternatief voor huisdieren. Onder de pijlers vers vlees, sustainability en charity schotelt het bedrijf de viervoeters gezonde en lekkere brokjes voor die bovendien ook een positieve impact hebben op onze planeet. Marketing manager Maaike Pieters presenteert ons het menu en de visie van Edgard & Cooper, dat helemaal voor meaningful marketing gaat.
Ontdek meer over het succesverhaal van Edgard & Cooper
2. Meer dan een druppel op een hete plaat: Dripl pakt wegwerpverpakking en klimaat aan met duurzame drankjes
More content less packaging: de bedenker van de welbekende slogan lijkt de mosterd wel te zijn gaan halen bij Dripl. De Brusselse start-up fabriceert immers gezonde en lekkere frisdranken zonder wegwerpverpakking en ontwikkelde daarvoor een drankautomaat die zowel goed is voor het lichaam als voor de planeet. Een gesprek met Head of Marketing Jonas De Schaut over de missie van het bedrijf, Dripl cocktails en koning Filip.
Leer uit de marketingaanpak van Dripl
3. Kom op tegen kanker: verbindende marketingacties als remedie
Kom op tegen Kanker streeft elke dag naar een positieve impact op de samenleving door onder meer het opzetten van talloze acties in Vlaanderen. Hun droom? Een wereld zonder kanker.
Een blik op een unieke marketingcase