Waarom je de derde editie van The BIG Marketing Quiz echt niet mag missen
Op dinsdag 10 juni vindt bij Artoos Group in Kampenhout de derde editie van The BIG Marketing Quiz plaats. En daarmee ook de derde editie van het meest amusante netwerkevent dat de Belgische marketingwereld rijk is. Naar goede gewoonte zal elke deelnemer bovendien in de prijzen vallen. Met als bonus een ongetwijfeld boeiend drukkerijbezoek.
Een groot deel van de bollebozen die eind 2023 de eerste The BIG Marketing Quiz hadden bijgewoond, tekenden ook vorig jaar present voor de tweede editie. En zullen straks gewoon opnieuw deelnemen. Het beste bewijs dat het absoluut de moeite is om je in te schrijven voor de derde jaargang van “het plezantste reclame-event dat ik al meemaakte”.
Al is een reclame-event misschien niet helemaal de juiste term. De organisatoren richten zich op reclamespecialisten, maar ook op adverteerders, mensen uit de media en communicatieprofessionals. Kortom, iedereen die zich in het hart dan wel een uithoek van de veelzijdige marketingwereld bevindt en zo deel uitmaakt van de warme BAM-community, staat een plezierige avond te wachten.
Karels Crypto
Ten opzichte van de eerste quiz werd voor de tweede editie in november 2024 al gesleuteld aan de moeilijkheidsgraad en dan specifiek aan de hoeveelheid vragen die enkel voor de grootste marketingexperts zijn weggelegd – “less theory, more fun”, klonk het toen. Dit jaar zullen de vragen en opdrachten nog dichter tegen die van een meer algemene zaalquiz aanleunen. Al blijft marketing uiteraard de rode draad.
Die vernieuwde insteek blijkt eveneens uit het thema van de quiz: Karels Crypto, naar de bekende cryptogrammen van Karel Vereertbrugghen in De Standaard.
Bij wijze van voorbereiding zie je hier twee cryptische beschrijvingen van een term uit het marketing- en communicatielandschap. De antwoorden vind je onderaan deze pagina.
- De pijl vindt zijn publiek, nog vóór de boog gespannen is.
- De moderne communicatie-uitdaging waarbij stilte geen optie is, maar schreeuwen wordt afgestraft.
Informeel netwerkmoment
Hoe dan ook is The BIG Marketing Quiz meer dan een avondje vragen beantwoorden. Het fijne samenzijn met collega’s en vakgenoten staat centraal. Het is een unieke kans om op een meer laagdrempelige manier te netwerken. Zo vormt de quiz een waardevolle aanvulling op de vele ietwat serieuzere BAM-events gestoeld op kennisdeling en inspiratie.
Dat weet vragen(op)steller van dienst Karel Vinck als geen ander. “Netwerken is ontzettend belangrijk in dit vakgebied en dit soort informele samenkomsten in een fijn kader blijken daar het meest geschikt voor.”
Drukkerijbezoek
Nog altijd niet overtuigd? Dan moeten we het eens over de locatie hebben. Allround communicatiehuis Artoos Group, zopas aangekondigd als nieuwe key partner van BAM, host het gebeuren op 10 juni. “We openen de deuren om 17u, om 18u komen onze foodtrucks toe en tussen 19u en 21u is het quizzen geblazen”, blikt Dimitri Poels vooruit op het verloop van de avond. En hij heeft ook nog een fijn extraatje in petto: “In de vooravond kunnen de deelnemers onze drukkerij bezoeken.”
Want dat maakt Artoos zo speciaal, de zeldzame combinatie van digitale marketing en de offline drukkerijdiensten. “Bij ons zie je het hele proces tot ontplooiing komen, van studiowerk tot verzending naar bpost. We geloven dan ook zeer sterk in hybride communicatie. Online wordt belangrijker, maar print zal nooit verdwijnen.”
Artoos vaardigt zelf twee teams af. Met ook een aantal professionele quizzers in de rangen, is de ambitie groot. Op tips over de vragen vanuit de organisatie moeten ze in Kampenhout echter niet rekenen. “We weten alleen dat de quizmaster naar een mix van marketingexpertise en algemene kennis zal peilen. Daarom hebben we twee veelzijdige viertallen samengesteld. Benieuwd hoe ze het zullen doen.”
Stelde jij al een vierkoppig team samen? Het is ook mogelijk om je individueel aan te melden, dan wijst de organisatie je aan een groepje toe.
Schrijf je snel in voor The BIG Marketing Quiz
- Predictive targeting
- Community management