De 5 marketingboeken op jouw leeslijst voor de zomer

Een boek lezen is één van onze favoriete manieren om te ontspannen tijdens de zomer en wat gas terug te nemen. Wil je van je vrije tijd gebruik maken om je bij te spijkeren over de trends in de marketingsector? Dan is onze lijst met marketingboeken ideaal voor jou. Net omdat elk van deze boeken door ons verkozen werd tot Marketing Book of the Month.

Marketing Books_Summer

 

  • De toekomst is terug – Fons Van Dyck

‘De toekomst is terug’ van Fons Van Dyck werd in februari verkozen tot Marketing Book of the Month. Het werk richt zich tot iedereen die wil weten wat de toekomst in petto heeft en legt de nodige historische verbanden om de evoluties goed te begrijpen. Tegelijk is het boek een handleiding om het doemdenken achterwege te laten en het positieve te laten zegevieren. Waarmee de Master Marketer van 2009 ook merken en marketeers aanspreekt en een spiegel voorhoudt. 

Waarom purposeful marketing onder druk staat, maar wel belangrijk blijft in een mentale winter

Koop het boek >

 

  • Kan ik dat nog wel zeggen? – Taha Riani

Kan ik dat nog wel zeggen? Waarom ik me ongemakkelijk voel bij inclusie. Dat zijn de titel en de ondertitel van het boek van Taha Riani. Het werk is lezenswaardig voor íédereen, maar bij uitstek voor communicatieprofessionals en marketeers. Aangezien de impact van woorden en reclameboodschappen erg groot kan zijn, verdienen diversiteit en inclusie bijzonder veel aandacht. Om na te gaan hoe de volgende generatie marketeers met dit thema omgaat, legden we enkele studenten een reeks stellingen uit het boek voor.

Studenten over de impact van woorden en reclameboodschappen

Koop het boek >

 

  • Generation ZAlpha – Maarten Leyts

Met Generation ZAlpha schreef Maarten Leyts (Trendwolves) een nuttige gids over de door de pandemie gevormde microgeneratie van kinderen geboren tussen 2008 en 2013. Omdat het werk ook marketeers helpt bij het connecteren met deze unieke doelgroep op het grensvlak tussen Gen Z en Gen Alpha, beloonden we het boek in april met de titel Marketing Book of the Month. 

Omgaan met Generation ZAlpha: 6 tips voor marketeers

Koop het boek >

 

  • The Virtual Economy – Jemery Denisty & Dado Van Peteghem

In mei was The Virtual Economy – A guide for leaders to thrive in the 3rd age of the internet – van Jeremy Denisty en Dado Van Peteghem het BAM Marketing Book of the Month. We legden het werk voor bij e-commerce- en ambassador marketing-specialist Rik Lagey, die er heel wat nuttige lessen uit destilleerde. 

Rik Lagey over The Virtual Economy

Koop het boek >

 

  • De Ritchie Story – Jan Verlinden

De Ritchie Story, het Marketing Book of the Month in juni, is het verhaal van een lokaal limonademerk dat eind jaren ‘70 van de markt verdween, maar in 2016 een herlancering kende die we vandaag als bijzonder succesvol mogen omschrijven. Met dank aan ‘Chief Lemonade Maker’ Jan Verlinden, die zijn ervaring als marketeer in de strijd gooide om de trots van zijn familie terug op de kaart te zetten. Over een bron van inspiratie voor start-ups gesproken …

8 marketingtips voor start-ups uit het handboek van Ritchie

Koop het boek >

Over het artikel

Publicatie: 10 juli 2024

Redacteur: Erlijn Mostinckx - Spyke

Ontvang premium inzichten: Word vandaag nog lid!

Klaar om dieper in te gaan op exclusieve inhoud en onbeperkte toegang te krijgen tot de nieuwste inzichten in de sector? Onze insights en artikelen zijn alleen beschikbaar voor corporate of SOLO leden.

Door lid te worden van onze community steun je niet alleen de voortdurende creatie van inhoud van hoge kwaliteit, maar open je ook de deur naar een schat aan kennis, netwerkmogelijkheden en speciale voordelen.

Word lid via deze link >

Ben je al lid van BAM maar geen login? Vraag jouw login aan via sarah@marketing.be