Leestip: 5 marketingboeken voor op jouw zomerse leeslijst
Op zoek naar ontspanning tijdens de zomer? Dan is een boek lezen de ideale manier om helemaal tot rust te komen. En wie weet is die vrije tijd welgekomen om eens werk te maken van die boekenlijst die al veel te lang in de notities op je gsm hangt. Met onze lijst aan marketingboeken helpen wij je graag enkele keuzes maken. Net omdat elk van deze boeken door ons verkozen werd tot Marketing Book of the Month.
- The Ripple Effect – Joke Classen
‘The Ripple Effect’ van de hand van Joke Claessen werd in januari verkozen tot ons Marketing Book of the Month. Het is het eerste boek van haar hand en het moedigt merken en organisaties, groot én klein, aan om via marketing en communicatie hun positieve impact te laten uitdeinen.
Boektip ‘The Ripple Effect’: Joke Claessen veroorzaakt deining >
Koop het boek >
- Influencers – Carole Lamarque
Slaag je er niet in de werkelijke waarde van een influencer te bepalen, met mismatches tot gevolg? Of vind je wel de juiste influencers, maar niet het optimale evenwicht tussen carte blanche en controle? Je bent niet alleen. Het zijn veelgemaakte fouten tegen de basisprincipes van influencer marketing. Carole Lamarque, auteur van ‘Influencer’, het Marketing Book of the Month in februari, legt uit hoe merken ze kunnen vermijden.
Boekentip: 7 fouten tegen de basisprincipes van influencer marketing en hoe ze te voorkomen >
Koop het boek >
- Shaping Company Culture – Ingrid De Clercq
Waarom een gids over het opbouwen van een sterke bedrijfscultuur het in maart tot Marketing Book of the Month kon schoppen? Wel, marketing en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat weet ook auteur Ingrid De Clercq. “Hang nooit een kunstmatig beeld op van je organisatie dat intern niet gedragen wordt, want daarmee ondermijn je je credibiliteit in de ogen van ál je stakeholders.”
Boekentip: marketing en bedrijfscultuur, twee handen op één buik >
Koop het boek >
- Team AI – Ann De Bisschop
Ook in een marketingcontext gaat de introductie van artificiële intelligentie gepaard met zowel uitdagingen als opportuniteiten. Op basis van ons aprilse Marketing Book of the Month Team AI, geschreven door Ann De Bisschop, bespreekt martech-specialist Jente De Ridder de gevaren – bias en AI-washing, maar ook een gebrek aan kritische reflectie en een onderwaardering van creatief werk – en hoe marketeers en hun werkgevers die kunnen omzetten in onderscheidend vermogen.
Boekentip: goede raad uit ‘Team AI’ voor (wie) marketeers (tewerkstelt) >
Koop het boek >
- Boomer Business – Filip Lemaitre, Stefan Doutreluingne, Dominique Vercraeye
De babyboom-generatie heeft heel wat spending power, maar wordt niet of nauwelijks aangesproken in marketing of communicatie. Zonde, volgens Filip Lemaitre, Stefan Doutreluingne en Dominique Vercraeye. Zij schreven er ‘Boomer Business’ over, ons Marketing Book of the Month in mei. Als teaser lijsten de auteurs in dit artikel op wat fout loopt, maar delen ze ook inspirerende voorbeelden.
Marketing naar boomers: the good, the bad and the ugly >
Koop het boek >
- Inclusive Marketing – Hamza Ouamari
Vanuit zijn praktijkervaring fileert Hamza Ouamari, auteur van het Marketing Book of the Month ‘Inclusieve Marketing’ in juni, de meest pijnlijke, absoluut te vermijden en ongetwijfeld herkenbare fouten tegen inclusieve marketing. “Al is inclusieve marketing geen rocket science en eigenlijk gewoon… marketing.”
Boekentip: 7 confronterende valkuilen van inclusieve marketing >
Koop het boek >