Marketing Boeken: ons overzicht uit 2019

Bij BAM stellen we alles in het werk om de marketing community te inspireren. Met dat doel vestigen we geregeld de aandacht op interessante publicaties over marketing, door boekkritieken door te geven, verslag uit te brengen over boekpresentaties, samenvattingen te brengen van rondetafelgesprekken, enz. Op het einde van het jaar kan de marketing community het BAM Marketing Book of The Year kiezen uit onze selectie.

 

 

 

overview_marketing book of the year2019

 

Dit is een overzicht van de marketing boeken die we tijdens het jaar 2019 behandeld hebben:

  1. Clo Willaerts: Digital Marketing like a PRO

  2. Ruud Frambach: Doet marketing ertoe?

    • Qua shockeffect kan de titel tellen, al kennen we natuurlijk het antwoord op voorhand. Anders was het niet tot Marketingboek van het Jaar verkozen bij onze noorderburen. Wij spraken Ruud Frambach, de auteur van ‘Doet marketing ertoe?’.
    • Herlees hier het interview met de auteur
  3. Fons van Dyck: De onsterfelijke onderneming

  4. Pierre Berville: J'enlève le haut

    • De maker van de Myriam-campagne met ‘J’enlève le haut’ als slogan publiceert een autobiografisch werk over de glitter en glamour tijdens de hoogdagen van de reclame, rauwere kantjes inbegrepen. Tegelijk blikt hij vooruit op de toekomst van het vak.
    • Herlees het interview met de auteur
  5. Ingrid Renders & Anne Cornut: #parentfriendly marketing

    • Ouders van vandaag zijn meer dan ouders. Ze werken, sporten en hebben een druk sociaal leven. Willen merken een connectie met hen maken, dan pakken ze het maar beter goed aan. Ingrid Renders en Anne Cornut weten hoe het moet. Ze runnen het digitale magazine Maison Slash en begeleiden merken om deze doelgroep te benaderen. Hun tips en aanpak staan nu te boek.
    • Beluister de podcast van het interview dat we met hen hadden
  6. Carole Lamarque: Unfair Advantage

  7. Herman Toch & Ann Maes: The positive sum game

    • Wanneer Herman Toch een boek uitbrengt, is het altijd reikhalzend uitkijken. Waarom? Omdat hij steeds de vinger zeer accuraat aan de pols houdt van de evoluties in de maatschapij. ‘The Positive Sum Game’ schreef hij samen met zijn wederhelft Ann Maes.
    • Herlees het interview met de auteurs
  8. Quentin Jardon: Alexandria, les pionners oubliés du web

    • “De maturiteit van het internet is nog niet voor de eerstkomende 30 jaar”. Voor het Marketing Book of the Month van november brachten we een ‘ouwe rot’ van het internet samen met een van de ‘nieuwkomers’. Discussiepunt: het begin en de toekomst van het internet. 

    • Herlees het artikel met de discussie tussen 2 generaties

  9. Jo Caudron: De wereld is rond

    • Transformatie is het codewoord van de afgelopen twintig jaar. Daar zit de digitalisering voor veel tussen, maar voor Jo Caudron gaat het breder. Dat vertelt hij in zijn nieuwste boek De wereld is rond.
    • Beluister de podcast met de auteur
  10. Chris Burggraeve: Marketing is Business is Finance

    • Chris Burggraeve was keynote speaker op het BAM Marketing Congress in december met zijn boek ‘Marketing is Finance is Business’ in de achterzak. Hij is dan ook zeer goed geplaatst om de link te leggen tussen meaningful marketing en business.
    • Herlees het interview met de auteur

 

 

Stem hier voor je favoriete boek

Over dit artikel:

Publicatiedatum: 2 januari 2020

Redacteur: Bart Lombaerts