#parentfriendly marketing verkozen als Marketing Book of 2019 door de Belgian Association of Marketing

Brussel, 4 februari 2020. Het boek #parentfriendly marketing van Ingrid Renders en Anne Cornut, uitgegeven door Pelckmans Pro, is door de leden van BAM en de marketing community samen uitgeroepen tot BAM Marketing Book of the Year 2019. Het boek behaalde 34% van de meer dan 2700 uitgebrachte stemmen.

MBOTY 2019

 

Het BAM Marketing Book of the Year is een onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan een marketing boek dat tijdens het afgelopen jaar door BAM werd besproken via een artikel op de website en in de nieuwsbrief van de vereniging. De selectie bevat boeken die geschreven zijn door Belgische of buitenlandse auteurs waarvan sommigen ook aan bod komen op het Marketing Congres.

Het initiatief werd gelanceerd om de BAM leden te informeren over interessante publicaties rond marketing door boekkritieken te geven, verslag uit te brengen over boekpresentaties, podcasts, interviews met de auteurs, samenvattingen te brengen van rondetafelgesprekken, enz. Tijdens de maand januari kon de hele marketing community hun favoriete marketing boek kiezen uit de BAM selectie van 10 boeken.

De auteurs van het winnende boek, Ingrid Renders en Anne Cornut zijn heel tevreden met deze bekroning: “Het is voor ons een hele eer om de titel van marketing book of the year te winnen, temeer als we naar de indrukwekkende lijst van collega-marketeers kijken. Maar heel blij dat we als frisse wind nu een podium krijgen om onze #parentfriendly boodschap te verkondigen. Gezinnen vandaag breken met tradities, het is hoog tijd dat we hen op een gepaste manier aanspreken en bereiken.”

Hierbij de lijst van de 10 boeken uit de selectie van BAM (zie ook https://www.marketing.be/inspire-content/openbaar/nl/marketing-boeken-ons-overzicht-uit-2019 ):

  1. Clo Willaerts: Digital Marketing like a PRO
  2. Ruud Frambach: Doet marketing ertoe?
    • Qua shockeffect kan de titel tellen, al kennen we natuurlijk het antwoord op voorhand. Anders was het niet tot Marketingboek van het Jaar verkozen bij onze noorderburen.
    • Lees het interview met de auteur
  3. Fons Van Dyck : De onsterfelijke onderneming
  4. Pierre Berville: J’enlève le haut
    • De maker van de Myriam-campagne met ‘J’enlève le haut’ als slogan publiceert een autobiografisch werk over de glitter en glamour tijdens de hoogdagen van de reclame, rauwere kantjes inbegrepen. Tegelijk blikt hij vooruit op de toekomst van het vak.
    • Lees het interview met de auteur
  5. Ingrid Renders & Anne Cornut: #parentfriendly marketing
    • Ouders van vandaag zijn meer dan ouders. Ze werken, sporten en hebben een druk sociaal leven. Willen merken een connectie met hen maken, dan pakken ze het maar beter goed aan. Ingrid Renders en Anne Cornut weten hoe het moet. Ze runnen het digitale magazine Maison Slash en begeleiden merken om deze doelgroep te benaderen. Hun tips en aanpak staan nu te boek. 
    • Beluister de podcast van het interview dat we met hen hadden
  6. Carole Lamarque: Unfair Advantage
  7. Herman Toch & Ann Maes: The Positive Sum Game
    • Wanneer Herman Toch een boek uitbrengt, is het altijd reikhalzend uitkijken. Waarom? Omdat hij steeds de vinger zeer accuraat aan de pols houdt van de evoluties in de maatschapij. ‘The Positive Sum Game’ schreef hij samen met zijn wederhelft Ann Maes.
    • Interview met de auteurs
  8. Quentin Jardon : Alexandria, les pionners oubliés du web
    • “De maturiteit van het internet is nog niet voor de eerstkomende 30 jaar”. Voor het Marketing Book of the Month van november brachten we een ‘ouwe rot’ van het internet samen met een van de ‘nieuwkomers’. Discussiepunt: het begin en de toekomst van het internet.
    • Herlees het artikel met de discussie tussen 2 generaties
  9. Jo Caudron: De wereld is rond
    • Transformatie is het codewoord van de afgelopen twintig jaar. Daar zit de digitalisering voor veel tussen, maar voor Jo Caudron gaat het breder. Dat vertelt hij in zijn nieuwste boek De wereld is rond.
    • Beluister de podcast met de auteur
  10. Chris Burggraeve: Marketing is Business is Finance
    • Chris Burggraeve was keynote speaker op het BAM Marketing Congress in december met zijn boek ‘Marketing is Finance is Business’ in de achterzak. Hij is dan ook zeer goed geplaatst om de link te leggen tussen meaningful marketing en business.
    • Herlees het interview met de auteur

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

 

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer Sarah Vyverman, Community Manager - sarah.vyvverman@marketing.be - 02/234 54 08